pátek 24. července 2015

Salát s kuřecím masem (a la Caesar)

Máte raději ančovičky nebo sardelky?:)
Navzdory tomu, jak je salát Caesar slavný, jsem o něm zatím spíše slýchala než ho ochutnávala. Pamatuji si všehovšudy jednu jeho verzi, kterou si objednala maminka v jakémsi anonymním newyorském bistru. Myslím, že mi chutnala, ale nijak živá vzpomínka to není. I tak ve mně postupně narůstala chuť na druhý Caesar salát, tentokrát domácí. Konečná podoba byla trochu ovlivněna ingrediencemi, které jsem potřebovala spotřebovat, takže základem byl ledový salát a nějak se nám tam přimíchala okurka (druhý den už jsem ji vynechala, moc mi tam neseděla). Nejdůležitější je ale podle mého zálivka a ta byla skvělá! A díky kuřeti vás tento salát slušně zasytí, v létě i v zimě. 
Na 4 porce mého salátu:
1 menší ledový salát, 2 kuřecí stehna, 50 g parmazánu, asi 3 plátky staršího chleba, 2 žloutky, 100ml olivového oleje, 5 filátek z ančoviček, 1 lžíce dijonské hořčice, 1 stroužek česneku, šťáva z půlky citrónu

Kuřecí stehna uveďte do podoby vhodné ke konzumaci - já jsem je jednoduše uvařila ve vodě, ale můžete opékat na pánvi, péct...jak je libo.
Chleba nakrájejte na drobné kostičky a opečte na pánvi s malým množstvím oleje dokřupava.

Do vhodné nádoby umístěte nasekaný stroužek česneku, ančovičky, citronovou šťávu, žloutky a hořčici a rozmixujte do hladké konzistence. Pak postupně a pomalu přilévejte olej, stále mixujte a čekejte na konzistenci těsta na palačinky - prostě by měla vzniknout taková hustší zálivka. Kdyby se vám jí zdálo málo, nějak si poraďte, třeba zvyšte množství ingrediencí. Kdyby se vám zdála málo slaná..dosolte, ale ančovičky jsou samy o sobě slané opravdu dost.

Salátové listy nakrájejte na kousky dostatečně malé velikosti. Uvařené kuře oberte od kosti a nakrájejte nadrobno. Sýr nastrouhejte či vytvořte hoblinky. Nakonec dejte do velké mísy zelený salát, kuře, chlebové kostky, dobře promíchejte s dresinkem a klidně až na talíři posypte nastrouhaným sýrem.

 Já nejsem žádný velký milovník salátů, ale tentokrát jsem si moc pochutnala.

Žádné komentáře:

Okomentovat