sobota 11. července 2015

Bramborový salát s uzenou makrelou

Druhý z řady ne úplně dietních, ale rozhodně chutných salátů, které jsem nedávno vyzkoušela, měl v základu spoustu brambor a jednu střední uzenou makrelu. Přidáte nějakou zeleninku, spojíte majonézou s chilli omáčkou a spoustou práce k tomu, a máte výborný salát švédského typu. (Ještě jste tento pojem neslyšeli? Mám pocit, že jsem si ho právě vymyslela...ale třeba něco takového opravdu existuje.)
Ještě k tomu množství práce...můj normální pracovní den (pozitivně) ovlivnila netekoucí voda na pracovišti, takže jsem na přípravu salátu měla času dostatek, ale pokud jste ve spěchu, silně doporučuji brambory oloupat a až poté uvařit...Jinak vás od salátu odrazovat nebudu, moc mi chutnal, pokud si třeba nosíte do práce obědy v krabičce a máte kuchyňku, kde nebude nikoho pohoršovat vůně uzené makrely, je to pro studený přenosný oběd skvělá volba. (A myslím, že by to potvrdil i Lukáš, před kterým byla přítomnost ryby v salátu zprvu zatajena.)
Takže...na čtyři porce:
800 g brambor, jedna větší uzená makrela, 1 červená cibule, 1 červená paprika, 200 ml zakysané smetany, 2 lžíce chilli omáčky, sůl, pepř a půl svazku kopru

Brambory oloupejte, uvařte a po vychladnutí nakrájejte na menší kostičky. Nakrájejte i ostatní zeleninu: cibuli nadrobno, papriku na kostičky, kopr nasekejte...a makrelu nepočítám mezi zeleninu, takže tu nekrájejte, ale oberte a natrhejte na malé kousky. Všechno smíchejte dohromady a přelijte zálivkou z kelímku zakysané smetany ochuceného chilli omáčkou. Promíchejte, ochutnejte a případně dochuťte.

Podávejte ideálně s další čerstvou zeleninou na přikusování...nebo se smaženým kaprem?:)

Žádné komentáře:

Okomentovat