pátek 3. července 2015

Hovězí nudle s hoisin omáčkou

Po experimentování s asijskými burgery mi zbyla spousta hoisin omáčky. a dokud panovalo nadšení z její zajímavé chuti, rozhodla jsem se jí dát prostor v dalším jídle. Tentokrát maso zůstalo nevytvarováno do placiček. Doplnila jsem mrkev a opět jarní cibulku, k tomu čínské nudle, které se ocitly v mé zásobárně zcela bez mého přičinění, a získala jsem chutnou rychlou večeři, jejíž příprava vás neunaví ani v parném létě. Jediné zklamání nastalo, když se Lukáš zeptal, jestli je v tom jídle kečup...
Na 4 porce: 500 g mletého hovězího masa, 2 menší mrkve, 1 cibule, svazek jarní cibulky, čtvrt hrnku hoisin omáčky, 2 lžíce chilli omáčky, 2 lžíce rybí omáčky, 2 lžíce kukuřičného škrobu, půl hrnku vývaru (vody), trochu oleje

Cibuli nakrájíme na půlkolečka, mrkev na kolečka či proužky - ty jsou asi stylovější, ale kolečka mi jdou mnohem lépe - jarní cibulku na kousky. Na oleji opékáme nejdříve chvilku samotnou cibuli, pak společně s mrkví, pak společně s mletým masem - tomu pomáháme vařečkou, aby se rozpadlo na kousky a ze všech stran opeklo. Po chvilce zalijeme omáčkovým triem hoisin + chilli + rybí, přilijeme škrob rozmíchaný ve vodě na zahuštění a chvíli vaříme. Nakonec přihodíme zelenou jarní cibulku a pokud chcete, tak i nějaké čerstvé bylinky.

Můžete podávat s nudlemi, těstovinami, rýží...omáčka by vám měla všechny tyhle přílohy krásně ochutit.

Žádné komentáře:

Okomentovat