úterý 9. června 2015

Tvarohový koláč s revení

Reveň je moje oblíbená ingredience do ovocných koláčů. Vůbec nevadí, že je to vlastně zelenina.:) Takže v sezóně může být každý druhý koláč reveňový, a stejně mi nepřestane chutnat. Výborné recepty zná moje babička: klasický reveňový závin z listového těsta, crumble, obrácený reveňový koláč i buchta s revení a vlašskými ořechy. Já samozřejmě chtěla zkusit něco jiného, tak jsem si vybrala tento snadný dezert, jehož základem je drobenka a spousta tvarohové náplně. Kdybyste to chtěli potvrdit: tvaroh a rebarbora si rozumí skvěle.:) Mám ale podezření, že tenhle koláč by nemusel dopadnou špatně ani s jiným složením ovocného pyré. (Podívejte se na foto dole a hádejte, jaká kombinace je na fotce...nebo si tam rovnou přečtěte řešení.)

Na polovinu plechu: 
Drobenka -  150 g másla, 80 g cukru, 250 g polohrubé mouky, půl lžičky skořice, 1 žloutek
Tvarohová náplň - 2 vejce, 1 vanilkový puding, 500 g tvarohu, lžíce citronové šťávy, 80 g cukru,  1 vanilkový cukr
Ovocná směs - 500 g reveně, 200 g jahod, 2 lžíce solamylu, 80 g cukru

Reveň nakrájíme na kousky, smícháme s cukrem a necháme hodinu odležet. Všechny ingredience na drobenku smícháme a propracujeme do podoby drobenky. Asi dvě třetiny natlačíme do zapékací mísy nebo na plech vyložený pečicím papírem.
Reveň s jahodami přivedeme v hrnci k varu, přilijeme trošku vody a přidáme solamyl. Vaříme do zhoustnutí.
Tvarohová směs vznikne smícháním vajec s oběma cukry a následným přidáním pudingového prášku, tvarohu a citronové šťávy.
Výsledek rozetřeme na těsto, na to rozmístíme ovocnou směs a posypeme zbývající drobenkou. Pečeme na 200 stupňů asi půl hodiny, pak ideálně necháme vychladnout, rozkrájíme na řezy a jíme.
Rybíz + banán se osvědčil velmi dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat