sobota 20. června 2015

Čočkový salát

Co si pomyslíte, když narazíte na recept s názvem Nejlepší xxxx? Já mám pocit, že to většinu čtenářů musí odradit, nebo minimálně dovést k pochybnostem o tom, jestli to jejich xxxx není lepší. Tentokrát jsem ale váhala mezi několika návody, jak připravit čočkový salát (řekla jsem si, že zkusím překonat svou averzi k salátům v roli hlavního jídla a zkusím přes léto připravovat jeden salát týdně, uvidíme, jak dlouho mi to vydrží...), a nakonec vybrala ten "nejlepší".:)

Vzhledem k dlouhému seznamu ingrediencí povinných i volitelných, dostupných i aktuálně nedostupných, byl ale nakonec můj výtvor docela originální. Předkládám tedy svojí verzi, pokud se chcete přesně držet původního receptu, anglický originál naleznete tady. Ať tak či tak, nevím, co by na tomhle pokrmu šlo zkazit, tak s chutí do toho.

Na velkou mísu čočkového salátu:
1 a půl hrnku (zelené) čočky, 1 velká červená cibule, svazek kadeřavé petrželky, třetina hrnku kaparů, 200 g mírně slaného sýra (není nutné, já použila Lučinu do salátů)
Na zálivku: třetina hrnku olivového oleje, čtvrt hrnku jablečného octa, lžíce medu (javorového syrupu), lžíce dijonské hořčice, lžička soli, lžička kmínu, lžička kurkumy, lžička čerstvě mletého pepře, lžička mletého koriandru, čtvrt lžičky kayenského pepře, čtvrt lžičky skořice, trochu muškátového oříšku

Čočku můžete předem namočit, nebo také ne...ale zkrátí to dobu vaření. Pak ji uvaříme tak, aby změkla, ale nerozvařila se (doporučuje se čočka Du Puy, jelikož vám ale nejsem ani schopná poradit, kde jí koupit, klidně použijte klasickou zelenou). Cibulku nakrájíme najemno, petrželku a kapary také. Uvařenou čočku propláchneme studenou vodou a smícháme s dalšími připravenými ingrediencemi.

Na zálivku nejdříve smíchejte olej s octem, následně přidávejte všechny další suroviny. I když vám výsledek sám o sobě možná chutnat nebude, nebojte - v salátu vynikne. Hotovou zálivku dobře promíchejte s čočkou, přidejte sýr na kostičky a podávejte samotné nebo třeba s klobáskou, hned nebo až druhý den po odležení.

Žádné komentáře:

Okomentovat