sobota 20. června 2015

Jahodovo-rebarborový koláč

Rebarboru mám ráda už strašně dlouho (mnohem déle, než odkdy jsem schopná z ní něco upéct). I přesto jsem při konzumaci tohoto koláče měla pocit, že čistě jahodový by byl o poznání lepší. (Jahody mám taky ráda, takže to není až zas tak šokující zjištění...ale mírně překvapivé ano.) Možná to chtělo maličko obměnit pracovní postup nebo rebarboru nakrájet hodně najemno, aby byla v dezertu měkká místo nepříjemně křupavá.

I tak tento koláč zmizel rychlostí blesku, takže myslím, že s malou úpravou ho mohu s klidným svědomím doporučit jako rychlý lehký letní koláč.
Na jednu kulatou koláčovou formu:
300 g rebarbory a stejné množství jahod, 100 g hladké mouky, 80 g hrubé mouky, 200 g bílého jogurtu, 5 lžic oleje, půlka prášku do pečiva, 2 vanilkové cukry, 100 g cukru krystal, 5 vajec, případně něco na vymazání formy

Pokud vaše forma není nepřilnavá, vymažte ji tukem a vysypte hrubou moukou.
Reveň nakrájejte na malé kousky, jahody také. V míse smíchejte jogurt, jeden vanilkový a všechen krupicový cukr. Dále sem patří 2 celá vejce a 3 žloutky, olej a nakonec mouka prosátá s práškem do pečiva. Vše vymíchejte do hladké hmoty.
Z bílků a jednoho vanilkového cukru ušlehejte pevný sníh.
Do formy naneste všechno těsto, poklaďte nejdříve rebarborou, poté jahodami, můžete i posypat ještě trochou cukru, a dejte na půl hodiny péct do trouby. Poté nahoru rozetřete sníh z bílků a pečte ještě další čtvrt až půl hodiny, než všechno těsto ztuhne a špejle zapíchnutá doprostřed koláče vyjde ven suchá. (Já pekla dle originálního receptu třičtvrtě hodiny a zdaleka to nestačilo.)

Žádné komentáře:

Okomentovat