úterý 9. června 2015

Pečené batáty s krůtí směsí

Většina jídel, která uvařím, mi chutná. Má to několik důvodů: jednak zpravidla vybírám jídla podle vlastního vkusu, jednak už přece jenom mám nějaké kuchařské zkušenosti, a navíc nejsem nijak náročný strávník. Tohle jídlo jsme ale já i můj spolubydlící zhodnotili jako úžasné. Kombinace sladkých brambor, jemně pikantní krůtí směsi a osvěžující zakysané smetany nám prostě sedla.
Zkuste to taky. Bohužel nevím, která tajná ingredience způsobila, že krůtí směs byla mimořádně dobrá - úplně jsem se nedržela receptu z časopisu Apetit a vycházela z vlastních zásob. Tak nevím, jestli můžete něco z přísad vynechat...ale náhradu sladkých brambor, které jsou v našich končinách docela luxusní ingredience, za brambory obyčejné vám povolím.
Na čtyři porce si připravte:
4 větší batáty, 500 g mletého krůtího masa, 500 g rajčatové passaty, 1 cibule, 2 stroužky česneku, 2 lžíce chipotle omáčky, 30 g pancetty, olej, pepř, zakysaná smetana a čerstvý koriandr na ozdobení

Batáty omyjte, propíchejte vidličkou - půjde to zřejmě velmi ztuha - a dejte na 45 minut péct na 200 stupňů do trouby. Cibulku nakrájejte nadrobno, česnek na plátky, pancettu na malé proužky nebo kostičky. Na oleji nejdříve asi pět minut opékejte cibuli, pak přidejte česnek, pancettu, nechte zavonět, přidejte krůtí maso a deset minut míchejte. Měla by se odpařit všechna voda a maso trochu opéct dohněda. Následuje přidání passaty, 100 ml vody, chipotle omáčky a pepře. Pánev přiklopte, ztlumte a nechte asi patnáct minut bublat. Ochutnejte a případně dosolte - můj pokrm byl ale dost slaný i tak.

Až jsou batáty měkké, vypneme troubu, brambory rozkrojíme na polovinu, na ně naneseme masovou směs, kopeček zakysané smetany a trochu koriandru. Doufám, že tuhle kombinaci barev a chutí oceníte stejně jako já.

Žádné komentáře:

Okomentovat