neděle 8. listopadu 2015

Můj oblíbený jablečný koláč

Můj blog má 99 příspěvků a stále ho nikdo nečte. A tohle bude příspěvek stý. Mám to oslavovat? :) Asi ne, ale svým způsobem mě to těší. Ne to, že nejsou čtenáři, ale že jsem vydržela tak dlouho. A že mě to spisování pořád baví, jen o něco málo míň než samotné vaření.

Na tenhle jablečný koláč si vzpomenu vždy, když mám hodně jablek a málo fantazie. Je strašně jednoduchý, kromě spousty jablíček nepotřebujete žádné speciální suroviny. A když najdete někoho, kdo vám jablíčka oloupá a nakrájí, příprava vám zabere tak deset minut. Pokud chcete za večer zvládat i jiné činnosti než pečení, ideální.
Na 1 kulatou dortovou formu (průměr 26 cm):
6 větších jablek, 260g polohrubé mouky, 170g třtinového cukru, 220g másla, 2 lžičky mleté skořice, 2 lžíce citronové šťávy

Jablka oloupejte a nakrájejte na velmi tenké plátky. Smíchejte se lžičkou skořice a citronovou šťávou.
Troubu předehřejte na 180 stupňů.
V míse smíchejte mouku, cukr a zbylou skořici. Přidejte máslo a prsty propracujte, aby vznikla drobenka. Asi tak dvě třetiny směsi natlačte na dno a částečně i boky dortové formy, aby vznikl základ koláče. Na těsto naneste jablka a posypte zbytkem drobenky.
Dejte péct asi na hodinu. Pokud chcete, aby výsledkem byly úhledné řezy, rozhodně nekrájejte ještě teplé. Pokud je vám to jedno, můžete se do koláče pustit i o něco dřív, mně osobně moc chutná i brzy po dopečení.

Žádné komentáře:

Okomentovat