sobota 28. listopadu 2015

Jednoduchý mřížkový koláč

Ta chvíle, kdy mám chuť na sladké, ale nemám chuť navštívit obchod, u mě nastává čím dál tím častěji. A přesně pro tu chvíli se hodí tenhle koláč - stačí vám sklenice domácí zavařeniny a půl hodinka času, pokud tedy nepočítáte čas v ledničce a troubě.

Mřížkový koláč podle mě vypadá nejlépe s mřížkou nahoře. Ale v mém případě jsem si nechala moc málo těsta stranou, a tak se mřížka zredukovala na vertikální (nebo horizontální?) linky. Chuť to kupodivu nemění.:)

Na 1 kulatý koláč (nízká koláčová forma 26 cm):
250ml či více výrazné zavařeniny (já měla meruňkovou od babičky), 200g hladké mouky, 1 vejce + 1 žloutek, 90g másla, 75g moučkového cukru, 50g mletých vlašských ořechů, špetka skořice

Suroviny na těsto zpracujte...aby vzniklo těsto. Hladké, nelepivé, soudržné. Zabalte do folie a dejte na hodinu odležet do chladu. Pak těsto rozdělte, třetinu dejte stranou na vytvoření mřížky a zbytek rozválejte na velikost koláčové formy. Opatrně ho přeneste do formy vytřené máslem. Potřete silnou vrstvou zavařeniny a nahoře vytvořte mřížku, určitě zvládnete lepší než ta moje.:)

Dejte péct do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Koláč se peče asi 30 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat