sobota 14. listopadu 2015

Jablečný koláč s mascarpone

Klasický scénář, určitě jste ho už u mě slyšeli. Koupila jsem v obchodě v akci...mascarpone. A začala přemýšlet, co s ním. Tušila jsem, že mě nedávno upoutal jakýsi recept na jablečný koláč, který tuto ingredienci vyžadoval. Dokonce v dvojitém množství. To už mi ale vzhledem k ceně přišlo trochu přehnané, a tak jsem si dovolila nahradit druhé balení mascarpone tvarohem. Nevím, jak měl chutnat originál, ale tenhle dopadl moc moc dobře. I když jsem si tím byla jistá až poté, co vychladl, a to už byla polovina koláčku pryč...
Na 1 koláč z koláčové formy:
Směs: 1 balení mascarpone (250 g), 1 balení polotučného tvarohu (250 g)
Těsto: 70g másla, 110g cukru, 1 vejce, 140g hladké mouky, 1 lžička kypřicího prášku, 175ml mléka, 150g směsi
Náplň: 350g směsi, 40g cukru, 1 vejce, lžíce citronové šťávy
Ovoce: 5 jablek, šťáva z citronu, 3 lžíce cukru, 2 lžíce másla

Pokud chcete mít koláč hezký až fotogenický, nejdříve nakrájejte jedno až dvě jablka na tenké plátky a z nich vykrájejte ozdobné tvary (proč já mám srdíčka? asi trénink na Valentýna...nebo spíš proto, že jsem objevila srdíčkové vykrajovátko). Zbylá jablíčka nakrájejte na menší kostky a moc si nelamte hlavu s tím, jak vypadají, vidět nebudou.
V pánvi rozehřejte máslo s cukrem a nechte vše zkaramelizovat. Přidejte kostky jablek a chvíli míchejte, aby se jablka obalila v karamelu a změkla.
Náplň vytvoříte jednoduše smícháním ingrediencí. Poté do ní zamíchejte i připravená karamelizovaná jablíčka.
Formu na koláč vymažte máslem a lehce vysypte moukou. Tvorba těsta začíná šleháním másla s cukrem do pěny (já dosud nevím, jak má ta pěna vypadat, ale všude to píšou). Pak postupně přidejte vejce, mouku s kypřícím práškem, mléko a mascarpone.
Troubu předehřejte na 170 stupňů. Do formy nejprve nalijte těsto, na ně navršte mascarpone s jablíčky a nakonec poklaďte jablkovými řezy. Můžete ještě mírně posypat skořicovým cukrem. Pečte 50-60 minut a pak nechte vychladnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat