sobota 28. listopadu 2015

Polské pirohy s brynzou

Nějak mi poslední dobou chybí dobré nápady, co vařit k večeři. A co kupovat za vánoční dárky, ale to je asi trochu jiný problém. Nápad vyzkoušet pirohy, které mi kdysi chutnaly na výletě v Polsku, se ukázal být dobrý. Bylo to překvapivě jednoduché a chutné jídlo z dobře dostupných surovin - já do obchodu mířila jen pro brynzu. Použila jsem jedno balení (125g), ale příště bych neváhala a spotřebovala rovnou dvě, ať je v náplni pořádně cítit. Původně jsem chtěla k pirožkům připravit ještě zelí, ale nakonec jsem se spokojila s osmaženou cibulkou a zakysanou smetanou. Zpětně mě napadá, jestli to není trochu divná kombinace - ale během konzumace mi to tak nepřišlo. Pokud byste zatoužili ještě po osmažené slanince, jen do toho. :)
Na 4 porce pirohů:
500g polohrubé mouky, 1 vejce, 200ml vlažné vody, lžička soli, 2 větší cibule, 250g brynzy, 50g másla, 400g brambor, sůl, pepř, zakysaná smetana k podávání

Brambory ideálně uvařte den dopředu. Pokud jste se pro pirohy rozhodli bez tak dlouhodobého plánování, dejte vařit brambory (ve slupce) jako první krok. Cibule nakrájejte nadrobno a na oleji pomalu na mírném plameni smažte dozlatova - zabere to třeba dvacet minut.

Uvařené brambory oloupejte a nastrouhejte/rozšťouchejte najemno. Přidejte k nim brynzu, kousek másla a případně i trochu opečené cibulky a vytvořte směs výrazné chuti, případně ještě mírně osolte/opepřete.

Těsto připravte smícháním mouky, soli, vejce a teplé vody. Vznikne pružné, hladké, nelepivé těsto. To rozválejte (na ploše posypané hladkou moukou) na placku silnou asi 3 milimetry. Z ní vykrajujte kolečka nebo (pro ty méně esteticky, zato praktičtěji založené)  čtverečky. Na každý kousek dejte lžičku náplně a zabalte do tvaru kolečka, čtverečku či nejlépe pirohu. Vhoďte do osolené vroucí vody a vařte ještě asi pět minut poté, co pirohy vyplavou na hladinu.

Podávejte jako lehkou, ale sytou večeři posypané smaženou cibulkou v doprovodu zakysané smetany.



Žádné komentáře:

Okomentovat