sobota 21. listopadu 2015

Lehce čokoládové sušenky

Jeden z receptů, u kterých váhám, zda je tu zveřejňovat. Uposlechla jsem totiž přesvědčování autorky Z ghetta blogu a držela se jejího receptu na sušenky téměř slovo od slova. Chybí akorát kusy čokolády uprostřed. Sušenky jsem vzala na Tmou a ač nám v luštění moc nepomohly, chutnaly snad všem. Podruhé jsem je pekla doma u rodičů, tentokrát zčásti s brusinkami, a opět zaznamenaly úspěch, nejen doma, ale i mezi mými deskoherními kamarády. Takže samozřejmě doporučuji, zkuste - tyhle sušenky mě ohromily hlavně svou měkkou, ale výbornou konzistencí.


Na 40 - 50 kusů (2 plechy):
370g hladké mouky, 190g másla, 220g hnědého cukru (budou sladké, ale méně se prý používat nemá, kvůli konzistenci), 2 vejce, lžička vanilkového extraktu, 2 lžičky prášku do pečiva, lžíce medu, špetka soli, 1 čokoláda (na vaření) nakrájená najemno

Máslo vyndejte z ledničky a nechte změknout. Čokoládu nakrájejte na drobné kousky - dá to práci.
Změklé máslo s cukrem vyšleháme do pěnové konzistence. Troubu dáme předehřát na 200 stupňů.
K máslu přidáme postupně vejce, med, vanilkový extrakt, prášek do pečiva a sůl. Mouku přidáváme po menších dávkách. Když jsme zpracovali asi polovinu mouky, přidáme kousky čokolády. Přidáme i zbytek mouky, těsto bude stále trochu lepivé, ale měly by z něj jít vypracovat kuličky.

Plech vyložíme papírem na pečení a klademe na něj kuličky těsta - ty tvořte pomoučněnýma rukama, pokud možno všechny stejně velké. Udržujte na plechu dostatečné rozestupy, kuličky se během pečení zploští a zvětší.

Pečte 8 minut. Upečené sušenky by měly být zespoda trochu zhnědlé, ale ne celoplošně. Pokud máte sušenky větší, deset minut jim neuškodí. Nebojte se je vyndat z trouby, i když budou vypadat ještě syrově - během chladnutí se trochu zpevní.

Tak, a teď jsem zvědává, jestli vám budou chutnat tak jako mě. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat