sobota 5. prosince 2015

Poněkud netradiční rizoto (zelí + mleté maso)

Co děláte, když chcete vyzkoušet nějaký pokrm, o kterém váš spolubydlící (manžel, partner, kamarád...) od začátku prohlašuje, že mu nebude chutnat, či že ho vůbec nebude jíst? Trváte si na svém, nebo se raději pokoušíte společně dohodnout na nějakém kompromisu? A pokud to jídlo nakonec uvaříte, jak často se stane, že si za něj nakonec ještě vysloužíte pochvalu? Jsou to takové konverzační otázky, ale docela by mě váš názor zajímal.
Se mnou je to takto: od experimentu se nechám odradit jen málokdy. Když výsledek jíme oba, je to ok, ale když pak musím porci pro čtyři sníst sama, jsem z toho dost nešťastná. A v posledním týdnu se mi něco podobného stalo hned dvakrát - nejdřív jsem si dovolila dát do čokoládového koláče 3 lžíce arašídového másla - koláč zůstal nepochopen - a poté jsem se odvážila uvařit tohle jídlo. První den zůstala polovina večeře nesnědená. No, byla jsem nešťastná opravdu dost.:) Ale narozdíl od koláče mi tohle jídlo chutnalo i druhý a další den, takže ho tu uveřejním jako levnou a rychlou večeři, zvláště pro milovníky zelí.

Na 4 porce:
250g rýže, 400g mletého masa (mix, klidně trochu tučnější), 1 velká sklenice kysaného zelí, 1 cibule, 3 stroužky česneku, olej, pět kusů hřebíčku, sůl, pepř

Rýži dejte uvařit v osolené vodě s hřebíčky(poměr rýže:voda asi 1:1,5). Cibuli nakrájejte na kostičky, osmažte, přidejte mleté maso a smažte hezky dohněda. Osolte, opepřete. Přídejte utřený česnek. Zelí slijte, překrájejte na menší kusy a také přidejte k masu.

Až bude rýže měkká, zamíchejte ji do zelné směsi, můžete ještě chvilku prohřát - a pak už je čas na podávání. Kečup se silně nedoporučuje a strouhaný sýr také ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat