sobota 5. prosince 2015

Kapustová polévka

Nedělní odpolední příprava polévky na večeři + pondělní večeři se u mně doma docela osvědčuje. Tento týden dostala šanci kapusta. Hlavní nevýhoda této krásně zelené zeleniny je u mně v její velikosti. Ani tu nejmenší kapustu, co jsem v obchodě objevila, jsem se neodvážila dát do polévky celou. Ale přiznávám, že kromě kapusty tam bylo spousta dalších přísad (a to jsme ji jedli první den bez těch chlebových kostek, které tu fotografii dost zkreslují).
Na 4 porce:
1 malá hlávka kapusty, 400g uzeného bůčku, 1 cibule, 4 střední brambory, 3 stroužky česneku, olej, sůl, pepř, 200ml smetany ke šlehání (a volitelně i ty chlebové kostky)

Začněte nakrájením cibule, masa a (oloupaných) brambor na kostičky. Na troše oleje opékejte cibuli a uzené (nebo slaninu), pak přihoďte brambory a část kapusty - nakrájené vnější listy. Okořeňte a zalijte vodou (nebo vývarem). Vařte, dokud brambory nezměknou, část z nich pak můžete rozšťouchat. Do polévky přidejte i zbytek kapusty, smetanu (ale obešlo by se to i bez ní), rozdrcený česnek a ještě chvíli provařte. Byla jsem trochu v pokušení, jestli nemám přidat ocet a z polévky udělat takovou pseudo zelňačku, ale odolala jsem.

Podávejte horké.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat