středa 1. dubna 2015

Kuřecí krémová polévka trochu po indicku

Původně jsem chtěla uvařit polévku, kam by se hodily uschované zbylé játrové knedlíčky od minula. Ale nakonec vše dopadlo jinak, nejdřív jsem našla recept na "voňavou kuřecí polévku s máslovými fazolemi", pak jsem vynechala a přidala pár ingrediencí...a vzniklo toto. Polévka, které kuřecí maso dodává zdání sytého jídla, ale jinak je plná zeleniny a umožňuje uplatnit vaši kreativitu při výběru správné a originální kombinace koření. A taky přidat místo petrželky koriandr bez toho, abyste si připadali, že kazíte českou kuchyni.:)



Na čtyři až šest porcí:

  • 6 kuřecích paliček (nebo jinou část kuřete s kostí)
  • 1 cibule
  • 1 velká mrkev
  • čtvrtka celeru
  • 1 konzerva fazolí
  • půl vaničky cherry rajčat
  • 2 lžičky: mletého koriandru, kari, sušeného zázvoru
  • hrst čerstvého koriandru
  • sůl, pepř, olej
Nejprve jsem v hrnci na oleji zlehka osmažila kuře, aby kůže trochu zezlátla. Pak jsem kuře vyndala na talíř, do hrnce vsypala kolečka cibule a nechala změknout. Další přísadou je mrkev a celer plus koření, vše necháme chvilku smažit a rozvonět, pak zalijeme asi litrem a půl vody, vrátíme do hrnce i kuře a vaříme tak půl hodiny, aby zelenina změkla a kuře bylo uvařené.
Maso vyndáme a obereme od kosti. Do hrnce mezitím přidáme fazole a cherry rajčata, chvilku vaříme všechno dohromady a pak podle vlastního vkusu zpracujeme mixérem - já část zeleniny dala stranou, aby polévka nebyla jednolitý krém. 
Zbývá už jen do polévky vrátít kuřecí kousky, odloženou zeleninu a bohatě zasypat zeleným koriandrem, který tomu dodá ten správný nádech exotiky.

Ač nejsem příznivcem kuřecího vývaru, tenhle výtvor si musím pochválit, moc mi to chutnalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat