sobota 28. března 2015

Rýžový salát a la kuskus

Moje dilema "vařit, či nevařit" pro páteční večer, kdy si po týdnu v práci chci dopřát trošku klidu, ale přesto mám chuť na něco dobrého, měl tentokrát vyřešit slaný kuskus se zeleninou. Koupila jsem okurku, rajče, fazolky, přišla domů...a marně hledala hlavní ingredienci, totiž samotný kuskus. Našla jsem ale rýži, a tak jsem si řekla, že zkusíme, jak se jí bude dařit v roli substitutu kuskusu.

Na pořádnou mísu salátu stačí toto:
  •  1 - 2 hrnky rýže
  • 1 konzerva fazolí s kukuřicí v chilli omáčce
  • 1 salátová okurka
  • 1 vanička cherry rajčat
  • 1 lučina (100g)
  • koření dle vaší chuti, já použila koření na kuře plus sušené bylinky
  • sůl
Rýži uvaříme jako těstoviny ve vroucí osolené vodě doměkka, pak slijeme a promícháme s celým obsahem fazolové konzervy včetně omáčky. Okurku a rajčata nakrájíme na kostky, respektive čtvrtky. To vše promícháme s lučinou a studenou (pro nedočkavé ještě vlažnou) rýžovou směsí. Dochutíme solí, kořením (na kuře, na kuskus...nebo vaší oblíbenou směsí), pokud máme nějaké čerstvé bylinky, můžeme přidat i ty.

Tak, a večeře je na stole. Jak dlouho to trvalo, půl hodinky? S kuskusem by to jistě šlo ještě rychleji. Každopádně výsledek byl podle mě i mého spolustrávníka povedený i takto.:)


Žádné komentáře:

Okomentovat