středa 25. března 2015

Vepřový plátek s fenyklem

Tak jsem dnes zase jednou během pracovní doby nestihla vymyslet, co uvařit k večeři...respektive jsem měla asi tři kandidáty a nebyla jsem schopná si vybrat. Nakonec vyhrál fenykl. Recept se tvářil nenáročně a já už dlouho chtěla tuhle surovinu mírně exotické chuti vyzkoušet. Pokud máte podobnou touhu, tohle může být docela vhodný recept, jelikož - upřímně - výrazná chuť fenyklu se v něm zas tolik neprojeví. Příště budu muset otestovat fenyklový salát.:)
A pokud vás náhodou zkoušení nových chutí neláká, klidně fenykl vynechte, i bez něj to bude plnohodnotná a docela hezky barevná večeře.


Na 4 menší porce jsem použila:
  • 4 plátky vepřového (tentokrát plec)
  • 6 středních brambor
  • 1 velká mrkev
  • 1 fenykl
  • trochu sádla na smažení
  • sůl, pepř
  • hladká mouka na obalení masa
  • případně další koření na ochucení masa, já mouku smíchala se lžičkou garam masaly, ale zásadní dopad to jistě nemělo
Začneme tím nejnepříjemnějším - oškrábeme brambory. Nakrájíme je na kostky, dáme do hrnce, zalijeme vodou, přidáme špetku soli a vaříme doměkka asi tak čtvrt hodinky.
Mrkev nakrájíme třeba na půlkolečka, fenykl také. Maso omyjeme, osušíme, osolíme a obalíme v mouce, kterou jsme dle nálady ochutili nějakým oblíbeným kořením.

V pánvi rozehřejeme lžíci sádla, alternativně olej, a plátky smažíme z každé strany tak tři minuty. Pak uložíme někam do tepla, do pánve přidáme zeleninu i vařené brambory, zalijeme trochou horké vody a tak deset minut dusíme. Ochutnáme, osolíme, opepříme a jíme.:) 



Žádné komentáře:

Okomentovat