úterý 3. března 2015

Fazolový vege burger

Když jsem s vařením začínala, byla jsem ještě vegetariánka. Mezi mou oblíbenou četbou v té době patřila vegetariánská kuchařka pro studenty, dovezená z daleké Anglie. Jelikož jsem neměla k dispozici troubu ani exotické ingredience, výběr receptů byl značně omezen. Tento jednoduchý burger pro ty, co normální burgery odmítají, jsem ale vyzkoušet mohla - a i v provedení naprosté začátečnice to byla dobrá večeře.

A teď ještě pointa příběhu - kuchařka se ztratila a dlouhé čtyři roky byla nezvěstná, i jakékoli pátrání už ustalo - a najednou se znovu zjevila a způsobila mi velkou radost. Na její počest jsem tedy udělala vegeburgery znovu - a i když teď už maso jím normálně, vůbec mi v nich nechybělo.
Na 4 menší burgery:
  • 1 plechovka (400 ml) fazolí (třeba červené)
  • 1 cibule
  • 1 vejce
  • trochu strouhanky
  • malý sáček chipsů (ne nutně)
  • olej na smažení
  • sůl, pepř, koření dle chuti (já použila mletý koriandr)
  • 4 housky a něco dovnitř na ozdobu (např.: salát, kyselá okurka, jarní cibulka, kečup, majonéza)
Plechovku fazolí slijeme, propláchneme vodou a rozmixujeme - nevadí, když nějaké kusy fazolí zůstanou vcelku. Přidáme nadrobno nasekanou cibuli, vejce, strouhanku (případně rozmixovaný krajíc toastového chleba), okořeníme - to nechám zcela na vás, pokud nemáte oblíbenou kombinaci, sůl a pepř bude stačit.

Z výsledné směsi by mělo být možno tvarovat nerozpadající se placičky, pokud ne, přidejte ještě strouhanku. Burgery pak obalíme v rozdrcených bramborových lupíncích a smažíme z každé strany asi pět minut, hezky dozlatova.

V té době už máme upečené houstičky (ok, pak by to nebyla rychlá večeře - takže klidně použijte kaiserky z Alberta). Ty potřete majonézou, kečupem či hořčicí, poklaďtě ideálně něčím zeleným - já přidala lístky salátu, kyselou okurku a jarní cibulku - a doprostřed umístěte fazolovou placičku.

Tak snad se vám nebude stýskat po kravičce.:)


Žádné komentáře:

Okomentovat