středa 11. března 2015

Polévka z červené řepy

Tuto polévku vám doporučuji, hlavně pokud jste: a) milovník červené řepy, b) chudý student, c) vegetarián. Já bych se momentálně nezařadila ani do jedné z těchto skupin, ale přesto jsem si tuto polévku užila i druhý den v řadě - takže si ji klidně uvařte, i pokud už dávno máte studentská léta za sebou, maso potřebujete každý druhý den a k červené řepě nechováte větší sympatie než k cuketě, mrkvi, rajčeti nebo jakékoli jiné zelenině. V každém případě je to jídlo, které je hotové raz dva a jeho možná trošku monotónní chuť se dá vyladit různými zajímavými doplňky - já konečně měla šanci využít fíkové balsamico, co se u mě doma ocitlo ani nevím jak - a bylo to v téhle kombinaci skvělé.
Na plný hrnec krásně barevné polévky budete potřebovat:
  • kilo červené řepy
  • 1 cibuli
  • 1 plechovku krájených rajčat
  • trošku oleje/másla
  • litr zeleninového vývaru (voda + bujón)
  • 3 stroužky česneku
  • sůl, pepř
  • přísady na dochucení a ozdobení: zakysaná smetana, čerstvá petrželka, balsamicový ocet, (citrón, med)
Nejprve je třeba oloupat a nakrájet řepu - doporučují se gumové rukavice, ale jde to i bez nich, moje ruka zůstala růžová jen po zbytek večera a ráno už se zdála být v pořádku.:)
Pak ještě nakrájíme cibuli na kostičky, česnek jenom oloupeme.

Na oleji chvilku smažíme cibulku, po pár minutách přidáme i řepu na kostičky, chvíli restujeme společně. Pak přidáme plechovku rajčat a vývar. Hrnec přikryjeme a necháme vařit 20 minut až půl hodinky, aby řepa změkla. Výsledek rozmixujeme - zase jednou práce pro tyčový mixér - a dochutíme solí, pepřem, prolisovaným česnekem, případně kapkou octa či něčeho sladkého.

Každou porci ozdobíme ještě kopečkem zakysané smetany, zelenou petrželkou a případně i pár kapkami balsamica - ještě jednou musím pochválit to moje s příměsí fíků.:)


Žádné komentáře:

Okomentovat