středa 25. března 2015

Kuřecí stehna na víně

Občas mám chuť na skleničku vína, i když nechci slavit, zapíjet žal ani se vypořádávat s jinými emocemi. Ale zároveň si nechci jen tak koupit celou lahev, pořád si pak připadám trošku provinile, to víte, alkohol... Nevím, jestli to někdy přejde, osmnáct už mi bylo dávno. Kuře na víně je docela dobrou možností, jak si koupit lahvičku červeného s nějakým zdánlivě rozumným účelem, který ale nevyžaduje zdaleka celý obsah lahve. Navíc získáte pokrm, ke kterému se ta sklenička bude určitě skvěle hodit.:) Ale nebojte, to určitě není hlavní důvod, proč vyzkoušet tenhle recept. (Je ke zkoušení receptů potřeba důvod?)
Můj důvod byl asi tento: obecně mi maso na víně chutná, v Lidlu měli levná kuřecí stehna, nevěděla jsem, co jiného vařit na večeři...a to stačilo.:) V časopise, kde jsem recept našla, byl prezentován jako slavnostní oběd - doplněn gratinovanými bramborami, jejichž příprava dá asi tak stejně práce jako příprava kuřete. Já tentokrát jídlo zkombinovala s obyčejnou vařenou rýží.



Čtyři osoby nasytí asi toto:

  • 4 kuřecí stehna či čtvrtky
  • 1 mrkev
  • 1 cibule
  • 200 g malých žampionů
  • 200 ml červeného vína
  • 500 ml kuřecího vývaru
  • 1 malý rajčatový protlak
  • lžíce sušeného tymiánu
  • olej, pepř, sůl
Kuřecí stehna omyjeme, osušíme, osolíme a opepříme. Smažíme ve větším hrnci na rozehřátém oleji tak, aby kůže zezlátla, z každé strany asi pět minut. Pak odložíme na talíř, do výpeku přidáme další olej a vhodíme cibuli na kolečka. Chvíli restujeme, až usoudíme, že je čas přidat i kolečka mrkve a omyté žampiony - pokud jsou dostatečně malé, určitě je nechte v celku, vypadá to roztomile.

Dohromady smažíme ještě minutku, pak zalijeme vínem a protlakem, přidáme tymián, necháme většínu vína odpařit a konečně vrátíme do hrnce kuře a přidáme ještě kuřecí vývar. Přiklopíme pokličkou a ponecháme svému osudu. Během asi tak hodinky by kuře mělo změknout a chutě omáčky se propojit.
Pokud se chcete držet doporučení časopisu, po této době kuře znovu vyndejte na talíř, zvyšte plamen a nechte omáčku prudce vařit, aby se zredukovala, zahustila a získala množství kvalit, které jí předtím chyběly (ale podle mě se dá tahle fáze ve spěchu přeskočit a jídlo je dobré i tak).

K podávání se hodí rýže, omáčky je tentokrát dost, takže vám rýži krásně ochutí. Ale kdo si chce místo toho dát francouzskou bagetku nebo nejraději konzumuje kuře jen tak...je to na vás.




Žádné komentáře:

Okomentovat