středa 1. dubna 2015

Focaccia

Nebudu vám říkat, že umím vyrábět pravou italskou focacciu a jsem navíc ochotna vám sdělit přísně tajný a unikátní postup, jak na to.:) Já jsem totiž pravou focacciu asi nikdy nejedla, v pizzerii zpravidla skončím u pizzy, do Itálie na prázdniny nejezdím...takže tak. Ale tenhle recept je super jednoduchý návod, jak si doma upéct pečivo, když vám spolubydlící právě snědl poslední kousek chleba...nebo když máte chuť na něco teplého a křupavého, když se vrátíte z tůry po Brdech, jako se to stalo mě.


Na dvě placky, které pokryjí skoro celý jeden plech:
  • 500 g hladké mouky
  • 300 ml vody
  • půl kostky droždí
  • mořská sůl a olivový olej
  • na ozdobu a ochucení černé olivy, slanina, parmazán...
Droždí rozpustíme ve vlažné vodě a postupně přisypáváme mouku, až vznikne pružné, ideálně i nelepivé těsto. To necháme na teplém místě chvíli, stači tak půl hodiny, vykynout. 
Plech vyložíme pečicím papírem, těsto rozdělíme na dvě části, každou z nich rozválíme/roztáhneme na placku a umístíme na plech. 
Placky bohatě posypeme mořskou solí, pokapeme olivovým olejem a prsty tyhle dvě substance vetřeme do těsta, aby se dobře smísily.
Nakonec focacciy ozdobíme - ty moje využily černé olivy, plátky slaniny na kostičky a trochu Gran Moraviy - a vložíme do trouby vyhřáté na 250 stupňů asi na 12 minut, až povrch hezky zezlátne.

Focacciy jsou nejlepší brzy po upečení, teplé a křupavé, můžeme si k nim připravit ještě nějaký dip a salát, nebo jíme jen tak, případně ještě trochu smočené v olivovém oleji.




Žádné komentáře:

Okomentovat