sobota 25. dubna 2015

Vepřové plátky po toskánsku volitelně s bramborovými nočky

Už jsem se vám chlubila svými úspěchy u šifrovacích her? Po letošním Matrixu se není čím chlubit, kód tapír mě bude strašit ještě dlouho. Ale tohle jídlo se odehrávalo ještě před Matrixem a příčinu následného neúspěchu je asi třeba hledat jinde. I když, bramborové nočky a následný úklid mě docela vyčerpaly. Samotné vepřové po toskánsku bylo podstatně jednodušší.:)
 

Pro šest jedlíků...nebo dva třikrát po sobě:
6 plátků vepřového masa, 2 lžíce osolené hladké mouky, 2 plechovky krájených rajčat, 2 cibule, 6 plátků slaniny, 150 ml červeného vína, 40 ml vinného octa, 4 stroužky česneku, rozmarýn, tymián, lžíce třtinového cukru, špetka skořice, hrst černých oliv, olivový olej, sůl, pepř, 2 lžíce fenyklových semínek

Maso lehce obalíme v hladké mouce a osmažíme na oleji asi dvě minuty z každé strany, ať plátky trochu zezlátnou. Takto připravené maso umístíme do pekáčku/zapékací mísy a pustíme se do omáčky.
Cibule nakrájíme na kostičky, slaninu také, do pánve přidáme lžíci oleje a spolu s fenyklovými semínky restujeme a vychutnáváme krásnou vůni. Po pár minutách přidáme česnek, víno a ocet a necháme tekutinu svařit na polovinu. Přidáme rajčata, tymián, rozmarýn, cukr, skořici a dál chvilku vaříme. Pak vše nalijeme do pekáče přes maso, dáme do trouby vyhřáté na 180 stupňů a pečeme 45 minut. Na konci přihodíme olivy.


Napoprvé jsem vyzkoušela s těstovinami, napodruhé jsem si řekla, že zkusím domácí bramborové nočky. I přes tu spoustu práce (pokud je chcete přidat ke čtyřchodovému menu, rozmyslete si to:)) se povedly a řekla bych, že se k jídlu hodily o něco víc, tak přikládám recept.

Na nočky: kilo brambor, zhruba 300 g hladké mouky, 1 vejce, sůl.

Brambory uvaříme ve slupce v osolené vodě téměř doměkka. Jen co maličko vystydnou, oloupeme a nastrouháme/rozmixujeme (podstatně snazší) na kaši. Přidáme jedno vejce, ještě trochu soli a postupně přisypáváme hladkou mouku, až směs přestane lepit. Na můj vkus to trvalo velmi, velmi dlouho - moudré zdroje říkají, že když mouky bude moc, nočky budou gumové. Asi špatný typ brambor...Nakonec se mi ale podařilo z těsta vyválet válečky a ty rozkrájet na kousky, kterým bychom mohli říkat nočky.
Ty jsem rovnou vhodila do vroucí vody a vařila, dokud nevyplavaly na povrch, a možná ještě chvilku poté. Gumové úplně nebyly. Ale o tolik lepší než ty z obchodu taky ne.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat