sobota 25. dubna 2015

Další čínská kuřecí variace

Zase jsem jednou v Albertu podlehla zlevněným kuřecím prsům bez toho, abych věděla, co s nimi. Moje databáze receptů v mobilu mi nakonec ukázala recept na kuřecí směs s pak čoi a sladkou chilli omáčkou, jenž po dokoupení pak čoi (dva velké zelené kusy za 40 Kč) víceméně odpovídala mým domácím zásobám a také chutím na čínské jídlo, tak jsem se do ní pustila. Celý je pokrm je hotový asi tak za půl hodinky, takže tentokrát nebylo potřeba ani moc odhodlávání.:) Autorem návodu byl Apetit, ale jelikož jsem omáčku jako obvykle přizpůsobila obsahu mé ledničky a spižírny...ta originální dost možná chutná jinak. Ale do sladko-pálivé chuti jsem se trefila, i když po smíchání s těstovinami nebyla moc výrazná. S rýží (a ne tak, že vše zamícháme do podoby rizota) by to nejspíš bylo o chlup lepší.
Ingredience: 500g kuřecích prsou, 300g pak čoi - čínský salát, 1 cibule, 2 lžíce sezamových semínek, 3 stroužky česneku, 5cm zázvoru, olej, sůl, pepř
Omáčka: 2 lžíce sójové omáčky, 3 lžíce sladké chilli omáčky, lžíce kukuřičného škrobu, lžíce vinného octa, (protože byla po ruce) dvě lžíce chipotle omáčky...opravdu nezávazný seznam

Jak na to..
Ideální je začít nakrájením všech ingrediencí na kuřecí směs: maso na nudličky, cibule na kolečka, zázvor a česnek na plátky, pak choi na libovolné ne moc velké kusy. Ingredience na omáčku nekrájíme, ale smícháme...vše dohromady, množství podle vaší intuice.
Na oleji osmažíme nejprve cibulku, pak přidáme zázvor, česnek, kuřecí maso, no a nakonec překvapivě i tu podivnou zeleninu. Chvilku restujeme a pak zalijeme omáčkou - ta po chvilce zhoustne a dodá výraznou chuť celému pokrmu. Dochutíme solí a pepřem. Pokud by se vám zdálo, že je pokrm málo pikantní, je to snadné...přidejte chilli.:) Podávejte podle množství času a chuti s čínskými nudlemi, těstovinami, rýží či rýží speciál.


Žádné komentáře:

Okomentovat