neděle 5. dubna 2015

Sýrový špíz s lehkým bramborovým salátem

Smažený sýr...je to opravdu tak nezdravé jídlo, jak se všude píše? Asi jo, ale občas je mi to jedno. Takže si ho občas dopřeju v restauraci na oběd...a občas si ho dokonce i sama uvařím na večeři. Když si vzpomenu na svůj první pokus, musím říct, že smažený sýr umí být dost zrádný.:) Tenkrát jsem použila klasický trojobal, eidam, nic zvláštního, a netuším, co bylo špatně - ale sýr se roztékal na celou pánvičku a já z toho byla zoufalá. Ale od vaření mě to, jak vidíte, neodradilo, a tak vám dnes popíšu recept na sýrové špízy. Ten sice není ničím objevný, ale příprava byla jednoduchá a výsledek uspokojivý.


Na sýrové špízy (8 špízů malé velikosti, tedy množství pro čtyři osoby) si připravte:

  • vaši oblíbenou kombinaci sýrů nebo klasiku: 200 g eidamu a dvě balení hermelínu
  • 100 g polohrubé mouky
  • 100 ml světlého piva
  • 2 vejce
  • olej na smažení
Pokud si chcete dát trochu práce i s přílohou, můžete zkusit tento jednoduchý bramborový salát
  • 800 g vařených brambor
  • 1 větší červená cibule
  • 5 kyselých okurek
  • 3 lžíce (vinného) octa
  • sůl, pepř
Já brambory připravovala už den dopředu - hlavně proto, že jsem na to zrovna měla čas a chuť. Uvařila jsem je ve slupce, pak oloupala, nakrájela na kostky - příště asi doporučuji spíš kostičky, přidala kostičky cibule a kyselých okurek, okyselila kombinací octa a nálevu z okurek, osolila, opepřila, zakryla potravinářskou folií a nechala do druhého dne odpočívat v lednici.

S přípravou špízů určitě počkejte až na den D a pokud tušíte, že je nesníte všechny naráz, nechte je obalené a neosmažené v chladu - vyzkoušeno, funguje to. Na těstíčko smíchejte vajíčka, pivo a mouku, výsledek by měl být spíš hustší, aby ze špízů moc nestékal. Sýry nakrájejte na kostičky o hraně zhruba 1 cm a napíchejte na jehly na špíz. Až takto vcelku obalte v těstíčku.

Smažíme v rozpáleném oleji z každé strany (vlastně stačí z každé druhé, pokud myslíte, že špíz má strany čtyři) dozlatova, asi 3 minuty. Podáváme s brambory a tatarkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat