středa 22. dubna 2015

Limetkový koláč

Kdo mi prozradí, proč se tomuhle dezertu říká Key Lime Pie? Dokud to nepochopím, budu mu prostě říkat limetkový koláč. Možná by název mohl začínat i slovem jednoduchý. Pokud zrovna mají v Albertu limetky, což zrovna nebyl můj případ, je to s ním vážně jednoduché. Já musela pro limetky k Vietnamci, ale i tak jsem to zvládla.:) Chuť byla přesně taková, jakou mi slibovali - sladko-kyselá, originální, zajímavá. Dokážu si představit, že s doporučovaným kopečkem šlehačky by to bylo úplně perfektní. Ale na ten v mém případě nakonec nedošlo, koláč byl snězen jen tak.
Těsto: 200 g (máslových) sušenek, 100 g másla.
Krém: 1 slazené kondenzované mléko (400ml), 5 limetek (já měla 3 limetky + 1 velký žlutý citrón), 5 žloutků

Troubu předehřejte na 175 stupňů. Dortovou formu vaší velikosti vyložte pečicím papírem. Sušenky rozdrťte, rozsekejte či podrobte jiné formě násilí tak, aby z nich vznikla drť bez velkých kousků. Smíchejte se změklým máslem a natlačte na dno formy. Dejte na deset minut péct.

Mezitím smícháme žloutky, kondenzované mléko a šťávu ze všech kyselých citrusových plodů, které jste si za tímto účelem pořídili. Krém nalijeme na sušenkový základ a pečeme dalších dvacet minut: na povrchu se vytvoří lehká krusta a celkově by měl koláč působit veskrze solidním dojmem. Nahoře můžeme ozdobit plátky limetek.

Před podáváním chladíme alespoň tři hodiny, jinak se nám naše citronová pochoutka rozpadne...ale chutnat snad bude tak i tak.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat