sobota 11. dubna 2015

Kapsy plněné fetou a něčím zeleným

Taky rádi podnikáte dlouhé výlety do přírody? Já hrozně moc. Většinou se snažím najít na mapě cíl výletu - rozhlednu, kopeček o něco vyšší než ty okolní nebo třeba vodopád - a kolem něj naplánovat hezkou trasu. Ale když se to nepovede a já mám jenom hezkou dlouhou trasu bez cíle, je dobré se těšit aspoň na obědovou pauzu. Často si v batohu nesu obyčejnou obloženou housku, ale když mám den před výletem o něco víc energie, ráda si připravím něco speciálního, co mi pak ostatní výletníci mohou závidět. Třeba tyhle plněné kapsičky z kynutéto těsta.

Originální recept volá po náplni tvořené špenátem a feta sýrem, ale když se vám feta sýr bude zdát moc drahý a špenát vám nechutná, klidně dejte dovnitř něco jiného. Já se tentokrát musela vypořádat s nedostatkem špenátu v Tescu, tak jsem ho nahradila polníčkem, no a v lednici jsem objevila přebývající červenou řepu a cibuli, tak jsem je pro změnu (a vylepšení barevné pestrosti) do receptu přidala...

Pokud se budete striktně držet mé varianty, potřebujete tohle:

Na těsto: 400 g hladké mouky, 200 ml vody, půl kostky droždí, špetka soli, lžička cukru, 2 lžíce olivového oleje
Dovnitř: 200 g fety, 100 g listů něčeho zeleného (polníček), 1 menší červená řepa, uvařená, 1 červená cibule, pepř
Navíc: olivový olej na grilování

Začneme přípravou kvásku: do 200 ml vlažné vody rozdrobíme droždí, přidáme lžičku krupicového cukru a necháme vzejít (5 minut). Mouku smícháme se solí, přidáme kvásek a olivový olej a vypracujeme pružné, měkké těsto - vyplatí se mu chvíli věnovat, protože až po několika minutách hnětení získá tu správnou konzistenci. Necháme na teplém místě asi půl hodiny vykynout.

Mezitím připravíme suroviny na náplň - v tomto případě je třeba pouze nakrájet řepu a cibuli na plátky.

Těsto rozdělíme na 4 stejně velké díly a každý z ních rozválíme na tenký plát velikosti zhruba 25 x 35 cm. Polovinu plátu poklademe listy polníčku, rozdrobeným feta sýrem, plátky řepy a cibule - tedy asi čtvrtinou nachystané náplně, důkladně opepříme a případně i mírně osolíme. Vytvoříme kapsu a okraje pořádně přitiskneme. Každou kapsu potřeme z jedné strany lžící olivového oleje.

Na rozpálenou grilovací pánev pokládáme kapsy vždy nejdřív stranou potřenou olejem dolů. Pak potřeme i druhou stranu. Smažíme z každé strany několik minut, aby se kapsy propekly, ale nespálily (ano, ty na fotografii už by se daly označit jako mírně spálené...ale chutnaly dobře i tak).

Podáváme se zbytkem zelených listů na ozdobu, případně rozkrojíme na polovinu a zabalíme do alobalu jako alternativu sendviče na výlet.



Žádné komentáře:

Okomentovat