sobota 9. září 2017

Terceira: Angra

Další ukázka plánu čísla jedna - tady bychom bydleli (ulička vedoucí k moři a modré katedrále v centru města).
Angra do Heroismo je město, kam bych vás všechny nejraději hned teď přenesla. Kouzelné. Nevelké, tedy pro mě akorát, nedivoké, nerušné, neprázdné...stačila mi krátká cesta od autobusu do hostelu, abych si Angru zamilovala.
Předtím jsem absolvovala nejkratší let v mém životě: 25 minut normálně, 35 minut s pěti kolečky nad letištěm navíc. Přiznávám, klidně bych si nějaké to kolečko odpustila. Letiště na Terceiře je značně větší než na Picu, a tak se musím ptát v informacích, kde se vlastně nalézá autobusová zastávka. Tuhle informaci normální turista nepotřebuje. Autobus, který výjimečně jede vnitrozemím ostrova až do Angry, využívají zpravidla jen místní.
Vnitrozemí ostrova - záznam z projížďky autobusem.
Angra do Heroísmo je údajně nejkrásnější azorské město. Zapsáno na seznamu UNESCO. Jeho počátky sahají do 16. století, až do století 19. bylo důležitým přístavem pro portugalské lodě plovoucí z Portugalska do jeho kolonií. Město má asi 20 000 obyvatel a jeho historické centrum je příhodně velké, aby se z jeho prozkoumání mohla stát úžasná pěší procházka. Je tu všechno: úctyhodné kostely, velká a turisty vítající radnice, moře, kopečky, v pozadí hory obývané býky. Ano, běhání s býky (bullfighting on a rope) je pro místní oblíbená kratochvíle, snad každý týden probíhá o víkendu akce v nějakém místě ostrova (sezóna od května do října).
Magický podvečer.
Večer mířím ještě na přilehlou horu Mount Brasil. Značenou trasu tentokrát neprojdu celou. Místo toho usedám kousek od pevnosti, která Angru střežila dlouhá léta. V ruce azorský banán a v očích respekt z úctyhodných šedých mraků nad horami uprostřed ostrova. Azorské proměnlivé počasí si tu užívají do sytosti. Já jen do polosyta - Angra mě uchvátila, ráda bych tu ještě den zůstala, místo toho mě čeká návrat zpět do ruchu velkoměsta. Lisabon je jen 1500 kilometrů daleko.
Misericordia. Můj favorit mezi kostely.
Katedrála. Za malý poplatek vás pustí nahoru k věžím, odkud je docela pěkný výhled.
... výhled na prostranství dole pod vámi.
Radnice na netypicky velkém náměstí.

Můj oblíbený bod: pyramida nad zahradami Duque da Terceira. Rozhled na všechny strany.
...třeba směrem do vnitrozemí.
Pohled na Angru od pevnosti. Smutné loučení s Azory.

Azorské proměnlivé počasí.
Azorský hřebec (nebo klisna).
Azorský holub v parku Duque da Terceira.

A ještě jeden živočišný druh: křeček na konec.

Žádné komentáře:

Okomentovat