neděle 24. září 2017

Rajčatová s cuketou

Tatínek přivezl ze Zlína kilo domácích rajčat. Ty malá jsem po ochutnání skoro všechna snědla: byla totiž strašně dobrá. Z těch velkých jsem zamýšlela udělat polévku. Tatínek zřejmě zamýšlel to samé, tak tak, že jsem to stihla. :) Mně tahle rajčatová s příměsí cukety moc chutná, už jsem ji dělala podruhé a chuť na ní mě neopustila ani třetí den po sobě. Mamince chutnala taky. Tatínek...s ním je to složité, radši by si dal svou klasickou rajskou s rýží. Ale vy zkuste tuhle! Recept se velmi podobá tomu od Foodlover.

Na 1 docela velký hrnec polévky:
1 kilo rajčat, 1 střední cuketa (300g), 1 větší cibule, 3 stroužky česneku,
1 plechovka krájených rajčat, lžíce sušeného oregána, sůl, pepř, půl litru zeleninového vývaru, 2 lžíce olivového oleje, 100 ml smetany ke šlehání

Rajčata nařízneme do kříže a zalijeme horkou vodou, po chvilce slijeme a oloupeme - dá to práci, ale jinak by to mělo jít relativně snadno. Nakrájíme na kostky. Cibuli nakrájíme na kostičky, česnek na plátky, cuketu na kostičky. V hrnci na olivovém oleji restujeme nejprve cibuli a česnek, až trochu zezlátne. Pak přihodíme cuketu, opékáme dalších pět minut, přidáme rajčata čerstvá i z konzervy, zalijeme vývarem (množství podle požadované konzistence, půl litru povede k hezky husté polévce) a vaříme tak dvacet minut.

Dochutíme solí, pepřem a oregánem, přidáme 100 ml smetany na zjemnění. Tyčovým mixérem rozmixujeme dohladka - pokud chcete, dejte předtím stranou pár kousků rajčat a cukety, které pak do polévky vrátíme.

Podáváme horké, posypané parmazánem nebo zelenou petrželkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat