sobota 9. ledna 2016

Zelenina ukrytá pod rýžovou pokličkou

Tak jsem zase zatoužila v zimě po jednom letním jídle...nebo aspoň po jídle plném zeleniny. Některým přijde kombinace "leča s rýží" příliš podivná, ale mé vzpomínky na premiéru tohoto jídla u nás doma byly pozitivní, tak jsem se rozhodla ho zopakovat. Tentokrát jsem výběr zeleniny uzpůsobila sezóně, v obchodě mě upoutaly pórky a papriky, a tak dostaly přednost před tradiční cuketovo-lilkovou kombinací. Fakt je, že i takhle to možná to lečo docela připomínalo...a já samotné lečo nějak v oblibě nemám. Ale takhle mi to chutná.

Na 4 až 6 porcí:
2 menší pórky, 2 červené papriky, 250g cherry rajčat, 1 konzerva krájených rajčat, 200g rýže na rizoto, 150g tvrdého sýra, 2 vejce, zelená petrželka, sůl, pepř

Pórek nakrájejte na kolečka, papriky na kostičky, rajčátka přepulte. Ve velké pánvi na oleji opékejte nejdříve pórek, pak přidejte papriku a rajčata - i ty z konzervy. Mírně osolte a opepřete a duste asi čtvrt hodinky, ke konci můžete přidat nějakou zelenou bylinku.

Mezitím uvařte rýži v osolené vodě doměkka. Hotovou ji smíchejte s polovinou strouhaného sýra a vejci. Do zapékací mísy navrstvěte zeleninu a nahoru rýži, která by měla zeleninu dobře zakrýt. Posypte zbytkem strouhaného sýra a dejte na čtvrt hodiny zapéct do trouby.



Žádné komentáře:

Okomentovat