neděle 17. ledna 2016

Mexický guláš

Poté, co můj nápad uvařit vepřové maso ve sladkokyselé omáčce (s ananasem), byl velmi razantně odmítnut, jsem musela ustoupit a místo toho zvolit klasické české jídlo...mexický guláš. Trochu mě překvapilo, že žádný z receptů, které jsem na tuto pochoutku našla, se nepokoušel vydávat tento recept za pravé Mexiko. Druhá věc je, že ke guláši to má podle mého názoru také dost daleko. Spolubydlící pak prohlásil, že u nich doma by se tomu říkalo čína - což pokud definujete čínu jako kousky masa s nějakou zeleninou, tak možná ok - ale jinak bych si to opravdu jako čínu nepředstavovala. Takže raději zůstaneme u označení mexický guláš.
Recepty většinou uvádí hovězí maso, ale já použila především kvůli úspoře času vepřovou kýtu a z jistých praktických důvodů také kus kuřecího prsíčka. Jako zeleninová složka pokrmu u mě byla zastoupena kukuřice, klasicky se přidává spíš hrášek nebo fazole. No a pak jsem doma měla čistě náhodou mátu - o které jsem téměř jistá, že tam nepatří, ale nakonec to bylo zajímavé ozvláštnění. K tomu rýži a strouhaný sýr - to prostě k mexickému guláši patří.:)

Na 4 mexické porce:
600g (vepřového) masa, 1 střední plechovka kukuřice, 1 cibule, 100g strouhaného sýra, 200g rýže, 1 větší rajský protlak, lžíce chilli omáčky, sůl, pepř, olej

Na oleji opečte nejprve samotnou cibulku, pak přidejte osolené kostky masa a nechte chvilku zatáhnout. Přidejte celý rajský protlak, chvilku opečte, zalijte zhruba dvojnásobným množstvím vody a nechte pod pokličkou vařit cca hodinku. Před koncem přidejte kukuřici, pokud se u vás najde nějaká vhodná zelená bylinka, tak i tu, a dochuťte dle libosti chilli omáčkou, solí a pepřem.

Podávejte s rýží a posypané strouhaným sýrem.

Žádné komentáře:

Okomentovat