pátek 29. ledna 2016

Babička peče: domácí koblihy

Před měsícem jsem tu poprvé zmínila rubriku "Babička peče" a ono to zatím vypadá, že babička nepeče. Ale tak to není, platí spíš, že Naty nepíše (a nepeče, to taky).
Až teď v neděli si konečně vzala na rodinný oběd u babičky fotoaparát, aby mohla zdokumentovat naší variantu dršťkové polévky a koblih. Recept na dršťkovou polévku bohužel u babičky
zřejmě existuje jen v paměti, a tak jsem jako první příspěvek do rubriky zvolila koblihy. Vyráběli jste někdy domácí? Já ne a potom, co jsem zhlédla ten sáhodlouhý recept, jsem téměř
přesvědčená o tom, že ani nikdy nebudu. No, možná v důchodu bude čas...Myslím, že po tom překvapivém zjištění, jak jsou koblihy složité, teď babičku obdivuji ještě víc než dřív. Připravit na půl dvanáctou takhle dobré menu, navíc v bytě žádná známka příšerného nepořádku, jaký u mě vždycky během vaření vzniká...chtěla bych být taky tak dobrá hostitelka.

No a k těm koblihám samotným - z daného množství jich bylo, pokud se nepletu, 22 a 17 šišek s rozinkami k tomu. Tedy dost na to, abyste se mohli celý den živit jenom koblihami a pak si dopřát roční pauzu.
Pro příznivce koblih z Tesca - tyhle jsou trochu odlišné, o něco hutnější a nemusíte se bát, že uvnitř nenajdete žádnou zavařeninu. Babička používá domácí meruňkovou a ačkoli si normálně domácích zavařenin moc necením, tady mi chutná moc. Už na ně máte chuť? Tak co vám mám asi tak poradit, když jsem začala tím, jak je ten recept příšerně složitý...no Tesco to jistí. :)

Začátek receptu si dovolím přiložit v originální podobě.

Následuje oddíl Smažení koblih: Do velké nádoby, ve které budeme smažit, si nachystáme olej. Vrstva musí být vysoká cca 3cm, to znamená, že na usmažení celé dávky koblih spotřebujete téměř celou láhev oleje. Do rozehřátého oleje vkládáme koblihy vrchní stranou dolů, nesmí se navzájem dotýkat. Po vložení ihned přiklopíme pokličkou. Po dvou minutách zkontrolujeme a pokud už jsou z jedné strany dobře osmažené, otočíme. Z druhé strany smažíme odkryté. Teplé koblihy pokládáme v jedné vrstvě na mísu a brzy servírujeme.
Z odřezků těsta můžeme tvořit šišky - přidáme rozinky, vytvarujeme, necháme chvíli nakynout a poté podobně jako koblihy usmažíme.

Tak doufám, že vás recept zaujal. Pokračování příště...snad už s něčím praktičtějším.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat