pátek 22. ledna 2016

Chilli con carne

Pomalu mě napadá, jaké jsem si měla dát do nového roku předsevzetí. A není to "jednou týdně s pár chlapci na lezeckou stěnu" (to zatím plním a dokonce mě to i baví). Místo toho navrhuji toto: "Nejdřív fotit, pak jíst." Pár minut navíc by těm fotkám určitě prospělo. A nebo ne...já mám ještě lepší nápad: "Najít si fotografa (a web designéra zároveň)." No, neměla bych si z mé situace dělat legraci, viďte.
Pravda je taková, že na toto nijak závratně pikantní chilli jsem se těšila od chvíle, kdy jsem trochu ochutnala asi v polovině doby vaření. Kdybych ještě jezdila na skautské tábory či podobné akce, myslím, že by to bylo velmi vhodné jídlo. Zajímalo by mě, jestli by dětem taky chutnalo tak jako mě. Nicméně, když ne hromada hladových táborníků, tohle jídlo můžete otestovat aspoň vy.

Na 4 poctivé porce:
500g mletého (hovězího) masa, 1 červená paprika, 2 konzervy červených fazolí, 1 konzerva krájených rajčat, 1 cibule, 3 stroužky česneku, 2 dílky hořké čokolády, půl svazku zelené petrželky, lžička mletého kmínu, lžička sladké papriky, mleté chilli v množství dle vašeho uvážení, bobkový list, sůl, pepř, olej

Začněte nezbytnou přípravou: ujistěte se, že umíte otevřít všechny potřebné konzervy, nakrájejte cibuli na kostičky, česnek na plátky, papriku na malé kostky, petrželku docela nadrobno. Na oleji ve větší pánvi opečte nejprve cibuli, pak přidejte maso, spíše zprudka opékejte, aby se všude zatáhlo, přidejte čerstvou papriku a koření: kmín, papriku, chilli, ještě chvilku osmahněte a pak přidejte fazole, rajčata a ještě zhruba jednu plechovku vody. Přiklopte a nechte tak půl hodinky dusit, tak pět minut před koncem přidejte čokoládu (rozpustí se), na závěr ještě zelenou petrželku a dochuťte solí/pepřem/chilli a chilli.

Jezte s čím chcete, ale jestli chcete poradit, tak stačí chléb, třeba v podobě topinek s česnekem. Nebo rýže, ale s její přípravou jste doufám začali dřív než teď. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat