čtvrtek 15. října 2015

Vepřové na mrkvi, celeru a chilli

Albert a jeho akce...jedna z věcí, co způsobí, že občas v mém příbytku vznikne masová večeře. Tentokrát jsem s výsledkem byla velmi spokojená, vzhledem k nenáročnosti surovin i přípravy vše dopadlo na jedničku a všichni strávníci si pochutnali. Až mě mrzelo, když jsem druhý den přišla pozdě večer domů a po této vepřovo-chilli-zeleninové pochoutce už nezůstala ani stopa. Pro příznivce klasického dušeného vepřového v mrkvi: já tu klasickou verzi moc neznám, ale myslím, že trochu chilli jí nemůže uškodit. Pokud jste jiného názoru, nevadí.
Na 4 porce:
600g vepřové plece, 3 větší mrkve, polovina menšího celeru, 1 cibule, 1-2 lžíce chilli omáčky, (6 kusů sušených rajčat), 500ml zeleninového vývaru, kousek másla, lžíce mouky, sůl, pepř, muškátový oříšek + doporučuji pečenou rýži jako přílohu

Maso nakrájejte na větší kostky a smíchejte se solí a pepřem. Cibuli nakrájejte na kostičky, mrkev na kolečka, celer na kousky, a pokud náhodou máte doma navíc pár sušených rajčat (já už ne..), tak ty nadrobno.
Na oleji opékejte cibuli, pak přidejte maso a chvíli zprudka osmažte. Zasypte trochou mouky a zalijte vývarem. Můžete přidat muškátový oříšek. Pod pokličkou nechte tak půl hodinky dusit a pak přisypte nakrájenou zeleninu. Opět nechte vlastnímu osudu, dokud zelenina dostatečně nezměkne (a maso také, tak 20 minut). Přidejte lžíci chilli omáčky a pokud se to na výsledné chuti nijak neprojeví, tak ještě jednu. Zároveň můžete přihodit kousek studeného másla. Pohrávala jsem si ještě s myšlenkou, že využiji zbytek kysaného zelí, ale nakonec jsem toho tenhle pokrm ušetřila. Ochutnejte a dochuťte tak, aby vám to chutnalo, nemělo by to být tak těžké. :)

Podávejte s pečenou rýží (rýži nejdřív osmahneme na cibulce, přidáme hrášek, v zapékací míse zalijeme jeden a půl násobkem vody a dopřejeme jí necelou hodinku v troubě na dvě stě stupňů).

Žádné komentáře:

Okomentovat