pátek 30. října 2015

Kuřecí polévka s batáty

Dívám se na foto a nějak mě nenapadá, co napsat. To se mi obvykle nestává. Tato polévka byla totiž kombinace tolika různých věcí, až se mi zdá, že žádná další slova nejsou potřeba. Prostě...elegantní ten recept moc není, ale chutný jo. (Říká se o receptech, že jsou elegantní? Nebo se to říká jen o počítačových programech?) Původní verzi najdete na Delicious blog.
Na 4 velké porce: 1 velký batát (500g), 1 konzerva rajčat, 4 kuřecí paličky + případně skelet navíc,
1 plechovka zelených fazolek, 1 cibule, 2 stroužky česneku, 2 lžíce arašídového másla,
olej, sůl, pepř, (kari koření, balsamico, chilli omáčka, kečup)

Do studené vody dejte kuře, bobkový list, pepř, a případně nějakou zeleninu na vývar. Vařte pomalu aspoň půl hodinky, aby kuře nebylo syrové. Pak kuře vyjměte a oberte od kosti, maso nakrájejte na menší kousky.

Bramboru oloupejte a nakrájejte na kostičky. Cibulku nadrobno, česnek na plátky. Ve větším hrnci opékejte cibulku a česnek, přidejte sladký brambor a kari koření (ne nutně). Zalijte vývarem. Přidejte rajčata z plechovky, kuře, osolte, opepřete a vařte do změknutí batátu. Pak přidejte ještě něco zeleného, v mém případě to byly fazolky. A nakonec se nebojte a v polévce nechte rozpustit i tu magickou ingredienci - arašídové máslo. A nebojte se podruhé a ochutnejte. :) Pokud chcete mít polévku trošku pikantní (já jsem pro), přidejte lžíci chilli omáčky. Do mé polévky se vplížilo ještě pár kapek balsamica a kečupu, než jsem byla spokojená s výslednou chutí. Spokojenost vydržela celé tři dny.:)


Žádné komentáře:

Okomentovat