sobota 10. října 2015

Hruškovo-jablečné řezy

Výzva dne: spotřebujte tři velmi zralé hrušky a nějaká jablka k tomu. Máte tak třicet minut a do obchodu se vám samozřejmě nechce. Ale trouba zatím funguje...:) A mobil také - tam jsem našla vyfocený recept na dezert s jablečnými vlnkami. Trocha lidové tvořivosti z něj vytvořila tohle. Hodnocením kritiky prošel na výbornou, tak se můžete inspirovat také. Jen ten poetický název jsem zrušila, protože je tam asi tak stejně hrušek jako jablíček a vlnky jsem žádné nezpozorovala.
Na půl plechu (doporučuji znásobit a zaplnit celý):
2 jablka, 3 hrušky, půl hrnku hladké mouky, čtvrt hrnku krupicového cukru, 1 lžíce kypřicího prášku, lžíce citronové šťávy, špetka soli, 75 ml mléka, 2 vejce, 2 lžíce rozpuštěného másla, lžička vanilkového extraktu, půl kelímku zakysané smetany

Jablka a hrušky oloupejte. Hrušky nastrouhejte, jablka rozčtvrťte a nakrájejte na velmi tenké plátky. Troubu předehřejte na 200 stupňů.

Ve větší míse smíchejte mouku, kypřicí prášek, sůl a cukr. V druhé nádobě smíchejte tekuté ingredience - mléko, máslo, vejce, vanilku, zakysanou smetanu. Nalijte k sypké směsi a přidejte nastrouhané hrušky. Jemně smíchejte a rozlijte na plech vyložený pečicím papírem. Nahoru vyskládejte plátky jablek.

Pečte asi 30 - 40 minut dozlatova. Pak nakrájejte na řezy a podávejte. Ty moje byly opravdu krásně vláčné a měly výraznou hruškovou chuť. Byla jsem opravdu příjemně překvapená.

Žádné komentáře:

Okomentovat