čtvrtek 14. července 2016

Páteční Trakai

I v Litvě jsem chtěla vyzkoušet nějaký vlak. Jaké bylo mé zklamání, když jsem přišla k červeno-bílé soupravě jedoucí do města Trakai a zjistila, že se jedná o zcela normální City Elephant včetně shodného potahu sedaček. (No, zas tak strašné to nebylo, těšila jsem se na výlet).

Trakai se zdá být ideálním cílem pro krátký výlet z Vilniusu. Je to poslední zastávka na vlakové trati, takže se vám určitě povede správně vystoupit...a navíc je to tam hezké. Všude kolem jsou totiž jezera. A není to ostrov, takže k cestě do města loď nepotřebujete.

Jezdí se sem hlavně kvůli hradu. Ten sám o sobě není zas tak úžasný - ale jelikož leží na malém ostrově na jezeře, dají se s ním pořídit krásné fotky. Dá se také jít dovnitř na prohlídku, ale tu jsme vynechaly.

Místo toho jsme si krátce prohlédly město. V okolí hradu je pár hezkých barevných dřevěných domků.

Dále je tu jeden velký kostel, jeden malý kostel (pravoslavný) a jedna stavba, co vypadá jako kostel a není to kostel. Je to kenesa, svatostánek Karaitů, což je velmi malé, ale stále živé náboženství.
 
Kdybych nebyla trošku líná a bylo tepleji, mohla jsem se jít projít mezi bažinami. Kdyby bylo ještě tepleji, mohly bychom se koupat v jezeře - prý se tu někde nachází i pěkná pláž. Místo s označením "pláž", které jsme viděly my, mělo tak 2 metry čtvereční.
 
Rychlou prohlídku Trakai jsme zvládly za půl dne. Pokud máte více času, jistě se tu nudit nebudete. Můžete třeba okusit kibinai, šáteček plněný masem či zeleninou, nabízený tu téměř v každé restauraci. Můžete se projet na lodičce či na kole. A můžete hledat čápy, já strašně chtěla nějakého vyfotit, ale povedlo se mi to jen s tím umělým...

Žádné komentáře:

Okomentovat