středa 30. září 2015

Segedín a nočky

Kolikrát už jsem tu vysvětlovala, že nevařím česká jídla, protože jsou náročná na čas, nezdravá a babička je umí lépe? Určitě alespoň jednou...a končilo to tím, že jsem se do nějaké té klasiky pustila a zjistila, že zas tak náročné to nebylo a s trochou tréninku mi to brzy půjde stejně dobře jako babičce. Alespoň takový pocit jsem měla ze segedínu - šlo to velmi lehce, zřejmě na tom nebylo moc co zkazit a moc jsem si pochutnala. To samé platí o nočcích - proč se trápit s knedlíky, když noky jsou téměř bez práce. :)
Na 4 velké porce segedínu:
600g vepřového plecka, 1 velká sklenice kysaného zelí, 1 velká cibule, lžíce mleté papriky, 150ml zakysané smetany, lžíce másla, trochu oleje, sůl, kmín
Nočky - geniální recept mojí rodiny: 60g másla, 250ml mléka, 1 vejce, 1 lžička soli, 500g hrubé mouky, půl balení prášku do pečiva

Maso nakrájejte na kostky, cibuli na kostičky. Na oleji ji chvíli opékejte, přidejte papriku, kmín, sůl a maso, osmažte, aby trochu zhnědlo a mírně podlijte vodou. Duste asi půl až třičtvrtě hodiny, někdy během téhle doby přidejte slité a propláchnuté zelí. Ochutnejte, můžete dokořenit, zahustit moukou nebo přidat zakysanou smetanu (což jsem udělala).

Na noky smíchejte rozpuštěné máslo s mlékem, vejcem a solí. Ve velké míse smíchejte mouku s práškem do pečiva. Přidejte tekutou směs a vytvořte hustší těsto.

Noky vkládejte do vroucí osolené vody (2 lžičky soli), dobře by to mělo jít lžící namočenou ve vroucí vodě. Vařte, dokud nevyplavou na povrch, a klidně i o chvilku déle - jde to rychle.

Podávejte teplé a dohromady.

Žádné komentáře:

Okomentovat