středa 30. září 2015

Květákový krém s nočky

Nějak se mi tu poslední dobou hromadí koncepty článků v podobě fotek bez textu. Říkám si, že když tu v této podobě leží dlouho, asi to jídlo nebylo tak dobré, aby si zasloužilo zveřejnění. A nebo má moc dlouhý a složitý recept, který se mi nechce popisovat. U téhle květákové polévky je to ale přesně naopak. Už jsem ji vařila podruhé a nadšení neopadává. Je jednoduchá, krásně hustá, výrazné, ale ne nijak exotické chuti...snad jen ta barva by mohla být barevnější. Takže moje dnešní rada zní: zapomeňte na smažený květák, mixujte!
Na velký hrnec polévky (6 porcí):
1 střední květák, 4 menší brambory, litr zeleninového vývaru, 2 lžíce másla, 200ml smetany na vaření, sůl, pepř, muškátový oříšek, bylinky dle chuti
Nočky: 2 vejce, 3 lžíce strouhaného sýra, 2 velké stroužky česneku utřené se solí, 3 lžíce hrubé mouky, lžíce sušených bylinek

Květák rozeberte na růžičky, brambory oloupejte a nakrájejte na kostky. Takto připravené ingredience nejdřív trochu osmahněte na másle, pak zalijte vývarem a vařte do změknutí asi tak čtvrt hodinky. Přidejte pepř, muškátový oříšek (opatrně), případně sůl. Rozmixujte - pokud chcete, pár kusů květáku odeberte stranou. Mně se to většinou úplně dohladka rozmixovat nepodaří, tak jsem ani nic neodebírala. Do polévky pak přidejte smetanu a ještě chvíli zahřívejte.
Mezitím si připravte směs na nočky - uvedené suroviny hezky popořadě smíchejte, vznikne hustší těsto. Do vroucí polévky pak vykrajujte menší nočky, nechte zavařit a podávejte.
(Pokud vás zaujala jablíčka na fotografii a netrpělivě jste vyčkávali, kdy přijdou na scénu, musím se vám omluvit. Žádná jablka v receptu nefigurují.)

Žádné komentáře:

Okomentovat