neděle 6. září 2015

Upečte si k narozeninám: banánový cheesacake

Usoudila jsem, že mé blížící se narozeniny nejsou jen důvod k depresím, že je mi zase o rok víc, ale také příležitost vyzkoušet nějaký nový dort. Původně jsem chtěla něco časově náročnějšího, ale nakonec byl vybrán tento cheesecake náročný snad jen z hlediska nákupu surovin...a možná ještě čekání, než vychladne.
K tomu se tentokrát váže jedna historka, kterou vám prostě musím povědět. Recept vychází z časopisu Apetit a na ozdobení dortu používá mimo jiné slané arašídy. Což mi přišlo jako zajímavý nápad, a tak jsem zakoupila balíček arašídů, otevřela jej, část použila do sušenkového základu, část snědla a zbytek odložila na ráno na zdobení. Bylo jasné, že mamince se tento nápad nelíbí, ale odložené arašídy respektovala. Ráno jsem vstala, nakrájela kiwi, ušlehala šlehačku...a v tom zpozoruji maminku s prázdným pytlíkem od arašídů. Asi jsem trochu podlehla emocím a vynadala jí dost nahlas, jelikož to vzbudilo další dva přítomné členy domácnosti, kteří se za chvilku objevili v kuchyni s otázkou, co se stalo s arašídy. Aspoň si pak mohli dát ke snídani kousek lahodného zákusku.:)
Na jeden narozeninový cheese
Sušenkový základ: 100g bebe sušenek, 100g ovesných sušenek, lžíce solených arašídů, 80g másla, 1 lžíce kakaa
Náplň: 400g ricotty, 150g řeckého jogurtu, 80g žervé, 4 vejce, 2 lžíce kukuřičného škrobu, lžička vanilkové esence, 2 větší zralé banány, šťáva z jednoho citrónu, 2 balení vanilkového cukru nebo i víc podle vaší obliby sladkých chutí
Na dokončení: 200ml smetany ke šlehání, trochu kakaa na poprášení, lžíce nasekaných arašídů (a navíc na fotkách vidíte 1 kiwi)

Dortovou formu - já mám jen tu o průměru 26cm, ale můžete použít menší - lehce vymažte máslem. Rozmixujte všechny sušenky a arašídy najemno. Přidejte kakao a rozpuštěné máslo, promíchejte a natlačte na dno dortové formy. Pečte deset minut na 200 stupňů.

Mezitím rozmačkejte banány s citrónovou šťávou a postupně do směsi přidejte všechny další suroviny na náplň. Měla by vzniknout hladká mírně tekutá směs. Ochutnejte, pokud se vám bude zdát málo sladká, ještě přislaďte. Pak ji naneste na předpečený základ a pečte nejdříve 10 minut na 225 stupňů a posléze ještě asi 25 minut na 100 stupňů. Po této době troubu vypněte, ale ještě chvíli neotvírejte, cheesecake špatně snáší prudkou změnu teploty.

Nechte dobře vychladnout a pak ozdobte tak, aby se vám dort líbil, ideálně s použitím šlehačky a případně dalších banánů, kiwi a podobně. A arašídů.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat