neděle 30. dubna 2017

A la bažant

Chcete vědět něco o mé nedávné oslavě výročí? Radím vám, nechtějte. Každopádně jsem na konci oslavy měla pocit, že to žádná oslava nebyla, a že možná žádná další už ani nebude. O pár dní později se pocit proměnil do podoby "co s tím uděláme, třeba bych mohla nějaké slavnostní meníčko připravit sama doma...". Nakonec to dopadlo tak, že meníčko se skládalo jen z kuřete a la bažant a malinových pohárků, o které se s vámi možná podělím později. Muž si ani ničeho zvláštního nevšimnul (nesdílela jsem s ním svůj plán ani jsem se z něj tentokrát nesnažila vyzvědět, na co má chuť, jednak by odpověď jistě nebyla "kuře", na které jsem měla chuť já, a jednak tento dotaz zpravidla nevede k nové inspiraci, jelikož muž přeci nemá tak povrchní zájmy jako je jídlo) , já strávila celé dopoledne v kuchyni, plánovaný odpočinek před šifrovačkou úplně nenastal, ale jinak to vlastně bylo docela fajn.
Kuře a la bažant jsem si vyhlídla na dalším z mých oblíbených blogů V kuchyni vždy otevřeno.

Na 4 porce:
4 kuřecí stehna, 150g slaniny, 2 střední cibule, 4 bobkové listy, 8 kuliček nového koření, 10 kuliček jalovce, sůl, 1 lžička sušeného rozmarýnu, máslo/olej, 2 lžíce hladké mouky

Kuře omyjte, osušte a lehce osolte (opatrně, slanina je slaná dost). Cibuli a slaninu nakrájejte na kostičky a asi deset minut opékejte na pánvi spolu se vším kořením na másle nebo oleji. Pak přidejte kuřecí stehna a zprudka je opečte, aby trochu zezlátly (tohle podle velikosti pánve budete nejspíš muset dělat nadvakrát).
Troubu předehřejte na 200 stupňů. Obsah pánve přemístěte do pekáče (pokud máte jednu nádobu, kterou používáte na plotně i v troubě, nic přemisťovat nemusíte) a podlijte trochou vody. Zakryjte a dejte péct do trouby asi na 40 minut, pak odkryjte a pečte, aby kůže kuřátka hezky zezlátla.
Až bude kuře vypadat upečeně, vypněte troubu, omáčku přemístěte zpět do pánve a kuře nechte v troubě, aby nevystydlo. Do výpeku přidejte dvě lžíce mouky, dobře promíchejte, přilijte dvě skleničky vody a nechte ještě aspoň dvacet minut provářet.

Doporučuji podávat s bramborovým knedlíkem (třeba i domácím). Určitě bude fungovat návod od Florentýny. Já připravuji zhruba tento:
600g brambor, předem uvařených a vystydlých, 100g hrubé mouky, 150g dětské krupičky, 1 vejce, půl lžičky soli

Brambory nastrouhejte, přidejte mouku, krupici, vejce a sůl a vypracujte těsto. Kdyby se moc lepilo, přidejte ještě trochu mouky. Z těsta vytvořte několik menších válečků a ty vařte v osolené vroucí vodě, dokud nevyplavou a pak ještě chvilku - asi deset až patnáct minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat