středa 12. dubna 2017

Kachní prsa poprvé a poasijsku

Občas mám potřebu v kuchyni experimentovat. Vlastně byste mohli říct, že mám potřebu experimentovat často, když pořád vařím něco jiného. Ale já spoustu jídel, která vařím poprvé, jako žádné zásadní experimenty nevnímám. Ovšem v tomhle případě to bylo něco jiného. Pečená kachna je jeden z oblíbených pokrmů mého tatínka, což znamená, že jsem ji během svého života u rodičů měla šanci opakovaně ochutnávat. Sama jsem se o podobný výtvor pokusila jednou, nedopadlo to špatně, ale zářný úspěch to taky nebyl. A teď jsem si usmyslela, že se pustím do kachních prsou. Věci mnohem modernější a (když se povede je zbavit tuku), tak prý i docela zdravé.
Moje představivost končila někde u kachny na pomerančích, ale protože nejsem příliš zastánce ovoce ve slaném jídle, začala jsem pátrat a vypátrala jsem jednu sladko-pikantní variaci. Také jsem se dočetla, že správně připravená kachní prsa jsou lehce narůžovělá a šťavnatá. Zdá se, že tohle je v přímém rozporu s preferencemi muže, který požaduje maso dokonale propečené, klidně až vysušené.
Ale touha experimentovat tentokrát převážila a tak jsem se rozhodla to zkusit s tím, že muže přesvědčím, že takhle je to správně. I tak jsem nakonec měla trochu provinilý pocit, že vařím převážně pro sebe a chudinka muž trpí. Zároveň jsem nabyla dojmu, že to bylo moc dobré a že si podobný experiment někdy ráda zopakuji. Ostatně, muž vše snědl jen s mírnými protesty a snad se neotrávil, takže to tak špatně nedopadlo.
Inspiraci pro tento i jiné kachní recepty jsem našla na hezkém a praktickém blogu V kuchyni vždy otevřeno.

Na 2 porce:
2 kachní prsa (mně prodali prsa z minikachny, takže jsem nakonec měla prsa čtyři), 1 mrkev, 1 menší kedlubna, sůl, pepř, 3 cm zázvoru
Na omáčku: 2 lžíce rýžového octa, 2 lžíce sójové omáčky, 3 lžíce vody, lžíce medu, 2 lžíce sladké chilli omáčky, trochu chilli flakes, lžička kukuřičného škrobu
Rýže k podávání.

Kůži na kachních prsou nařežte do mřížky (ostrým nožem, tak, abyste neprořízli maso). Prsa osolte a opepřete, koření lehce vetřete do masa.
Mrkev a kedlubnu nakrájejte na nudličky, zázvor nadrobno. Všechny ingredience na omáčku smíchejte. Na menší pánvi na troše oleje osmažte mrkev, kedlubnu a zázvor, až trochu změknou. Přidejte ostatní ingredience na omáčku a prohřejte.
Kachní prsa dejte nejprve kůží dolů na suchou studenou pánev. Zapněte sporák na mírný až střední výkon a smažte, dokud se nevysmaží tuk z kůže. Ten průběžně odebírejte (můžete uchovat na pozdější použití). Až bude tuk pryč, zvyšte výkon a smažte, aby byla kůže křupavá (dohromady cca 10 minut). Pak otočte na druhou stranu a opékejte další čtyři minuty. Vyndejte z pánve a nechte na teplém místě (přikrytý talíř) pět minut dojít, pak nakrájejte na tenké plátky.
Kachní kousky podávejte přelité omáčkou se zeleninou a s rýží.

Žádné komentáře:

Okomentovat