neděle 30. dubna 2017

Dutch baby s karamelovými banány

Chcete rychle a jednoduše uspokojit chuť na sladké? A přitom udělat z trouby na čtvrt hodinky objekt, na který je zajímavější se dívat než na televizi? Já myslím, že je to lákavá nabídka.
Pod záhadným názvem Dutch baby a záhadným obrázkem houbovitého útvaru níže se skrývá palačinka pečená v troubě. Těsto obsahuje ve srovnání s normální palačinkou méně mouky a více vajec, naplnit ji můžete čím chcete - pokud neholdujete sladkému, přípustné jsou samozřejmě i slané varianty. Co je třeba bezpodmínečně dodržovat, je postup: od okamžiku, kdy pánev s těstem strčíte do trouby, až do okamžiku, kdy usoudíte, že palačinka je hotová, nebudete troubu otvírat. Ovšem dívat se na ni můžete - z původní tekuté hmoty rychle začnou růst pevné okraje a posléze se začne vzdouvat i střed.
Po vyjmutí z trouby má nadýchaná palačinka tendenci rychle padat, a tak se doporučuje k rychlé konzumaci. V mém případě to vůbec nebyl problém. :) Jinak tentokrát jsem chtěla spotřebovat zralé banány, a tak jsem zvolila hříšně sladkou banánovo-karamelovou náplň. Minule jsem zkoušela náplň z lesního ovoce v kombinaci se šlehačkou a také jsem si moc pochutnala.
Inspirací pro různé náplně najdete na netu spoustu, já využila tuhle.

Na 1 holadskou palačinku:
3 vejce, 60g hladké mouky, lžíce krupicového cukru, špetka soli, nastrouhaná kůra z poloviny citronu, 40g másla
Na karamelové banány: 3 zralé banány, 50g másla, 50g cukru, špetka skořice, špetka soli
K podávání: spousta zakysané smetany

Do pánve vhodné do trouby dejte máslo a pánev vložte do studené trouby. Troubu nechte předehřát na 220 stupňů.
Těsto podle Apetitu připravíte smícháním všech ingrediencí dohromady - pro usnadnění můžete použít mixér. Těsto pak nalijte do připravené pánve a vše vraťte do trouby. Pečte 15 minut, pak snižte teplotu na 150 stupňů a dopékejte pět minut (pamatujte, neotvírat dvířka během celého procesu pečení).
Jen co dáte palačinku do trouby, můžete začít připravovat náplň: banány nakrájejte na kolečka.
V pánvi nechte na středním plameni rozehřát máslo, přisypte cukr, zamíchejte a nechte dál za občasného míchání ohřívat, dokud nevznikne zlatý karamel. Přidejte banány, trochu skořice a soli a dál prohřívejte, aby se banány hezky prohřály a obalily v karamelu. Moje byly hodně zralé, a tak se taky rozpadly, což podle mě vůbec nevadí.
Upečenou palačinku podávejte s horkými banány a pořádným kopečkem zakysané smetany.

Žádné komentáře:

Okomentovat