sobota 22. dubna 2017

Hovězí líčka v paprikové omáčce

Volné dopoledne určené jen pro vaření. Nuda? Pro mě ne. Pro mě je to hezký způsob trávení volného času, zvlášť pokud zvolený pokrm není přehnaně náročný a já se tak v mezičase mohu věnovat dalším příjemným činnostem. Orestovat cibulku, zalít rajčaty, nechat bublat a usadit se do pohodlného křesílka s dobrou knihou. A pokud navíc tuším, že výsledný oběd mi bude chutnat...
S dušenými hovězími líčky to bylo tak nějak podobně. Ráno jsem v řeznictví koupila líčka, pak jsem koupila ještě papriky a cibuli, pak jsem přišla domů, všechno jsem umyla, nakrájela, osmažila, zalila vodou a nechala svému osudu. A vrhla se do studia WPF.
Mimochodem, recept jsem získala z první kuchařky Martina Škody, kterého pořád ještě obdivuji. :)

Na čtyři vydatné porce: 800g hovězích líček, 4 papriky (já měla 1 velkou červenou + 4 zelené malé), 4 větší cibule, 3 cm zázvoru, cca litr zeleninového vývaru (v mém případě voda + kostka), lžíce uzené papriky, sůl, pepř, olej, hrst zelené petrželky

Líčka omyjte a nakrájejte na kostky / proužky podobné velikosti (ne moc malé, dá to zbytečně moc práce). Cibule nakrájejte na větší kostky, papriky zbavte semínek a nakrájejte na proužky, zázvor nakrájejte nadrobno.

Na pánvi rozehřejte cca tři lžíce oleje a líčka zprudka orestujte, aby se zatáhly. Lehce osolte, opepřete, vyjměte je z pánve, nasypte do ní cibuli a opékejte cca deset minut, aby hezky změkla. Přidejte papriky, opékejte dalších deset minut, pak přidejte zázvor a uzenou papriku (pokud nemáte uzenou, tak sladkou), nechte rozvonět (jen krátce, minutku), pak do pánve vraťte i maso, zalijte vývarem, přiklopte poklicí a nechte cca dvě hodiny dusit. Já jídlo občas promíchala a ochutnala, maso bylo měkké už tak po hodině, hodině a půl. Pokud chcete omáčku hustší, můžete část zeleniny z pánve odebrat, rozmixovat a vrátit zpět.

Nakonec vmíchejte zelenou petrželku a podávejte s rýží.

Žádné komentáře:

Okomentovat