sobota 14. února 2015

Vepřové kostky s avokádovou salsou

Avokádo. Ochutnali jste ho a přísahali, že už tuhle chybu nikdy nezopakujete? Moje první dojmy tomu nebyly tak vzdálené. Bez chuti, bez zápachu, podivně mastné - měla jsem asi zůstat u pomeranče. Ale pak jsem ochutnala guacamole s nachos, a zjistila, že tahle známá omáčka/pomazánka má nejen krásně svěže zelenou barvu, ale navíc i skvěle chutná. Takže když dnes vidím v obchodě avokádo v akci, moc neváhám.:)

Tentokrát jsem se inspirovala receptem z Apetitu a vytvořila z avokáda jen lehkou salsu, která skvěle doplňovala pečené vepřové kostky a rýži. Časově šlo o velmi nenáročný úkon, doporučuji pro zajímavou večeři, kterou zvládnete připravit i po náročném dni v práci.

A naopak - je docela snadné tohle jídlo připravit pro velkou společnost. Vyzkoušeno se třemi kily masa, kilem rýže a pěti malými avokády. A k tomu ještě mrkvová polévka. Vše během jednoho dopoledne. Nebojte se. :)

Jak na to (množství pro 2 hladové osoby):

  • 400 g vepřové krkovičky, na 3 cm kostky
  • 2 lžíce chipotle omáčky
  • 1 lžička mletého římského kmínu
  • 1 lžička mleté uzené papriky (když nemáte, třeba mleté sladké)
  • lžička krupicového cukru
  • 1 avokádo, na kostky
  • 1 červená cibule, na kostičky
  • hrst koriandru
  • šťáva z půl limetky
  • 1 rajče
  • rýže (cibule, hrášek)
  • olej, sůl
Začala jsem přípravou rýže - většinou ji nejdřív osmažím na pánvi na cibulce, občas přidám i mražený hrášek nebo něco jiného zeleného, zaliju vodou a upeču v troubě, trvá to necelou hodinku. Mám to tak raději, zvlášť když se i zbytek jídla připravuje v troubě. Pokud preferujete klasickou dušenou, můžete se nejdřív věnovat masu.

Nakrájené vepřové důkladně promícháme s lžící chipotle, římským kmínem, paprikou, cukrem a troškou soli. Rozprostřeme na plech, pokapeme olejem a pečeme v troubě předehřáté na 180 stupňů asi 25 minut doměkka.

Mezitím si připravíme avokádovou směs: v misce smícháme avokádo, cibuli, rajče na drobné kostičky, vše zakápneme šťávou z poloviny limetky a lžící chipotle. Mírně osolíme. Pokud nejste zapřisáhlí odpůrci koriandru, doporučuji přidat i ten.

Až bude maso upečené, servírujeme - doufám, že vám tahle trojkombinace bude chutnat tak jako mně.

Žádné komentáře:

Okomentovat