sobota 7. února 2015

Jemně oranžové slané muffiny s batáty

Asi nejúspěšnějším silvestrovským experimentem byly letos(loni) tyto slané muffinky, upečené podle receptu z jakéhosi amerického blogu. Byla to má první zkušenost se sladkými brambory - a se slanými muffiny zároveň. Muffiny normálně nepatří mezi mé oblíbené pochutiny, nějak mi přijde, že ty z obchodu vždycky chutnají líp než ty moje, ale tahle slaná verze byla velmi vydařená.


Zhruba 10 velkých & 12 malých muffinů jsem upekla z:
  • 250g hladké mouky
  • 4 lžičky prášku do pečiva
  • půl lžičky soli
  • lžička pepře
  • 2 vejce
  • hrnek rozmačkaných sladkých brambor
  • 80g másla
  • 375ml mléka
  • hrnek strouhaného čedaru
  • půl hrnku osmažené slaniny
  • půl hrnku jarní cibulky
Postup je víceméně klasický. Troubu předehřejeme na 200 stupňů. Připravíme si formičky na muffiny - já mám raději silikonové, ničím je nevymašťuji a vše jde potom snadno vyklopit. A navíc jsou hezky barevné.:) Ale určitě uspějete i s klasickou plechovou formou vymaštěnou máslem.

Smícháme mouku, prášek do pečiva, sůl a pepř. V jiné misce smícháme vejce, mléko, brambory a rozpuštěné máslo. Pak z obou směsí uděláme jednu, s mícháním to raději nepřeháníme. Vmícháme sýr, slaninu, cibulku, směs rozdělíme do formiček a dáme do trouby.


Pečeme 25 až 30 minut, během té doby by muffiny měly zezlátnout a případným testem párátkem projít bez jeho ušpinění. Jezte teplé nebo studené, a určitě se neváhejte podělit s návštěvou.

Žádné komentáře:

Okomentovat