neděle 2. července 2017

Čočka s fenyklem a klobáskou

Někdy si vyberu recept a jsem si téměř jistá, že to bude moc dobré. Někdy si vyberu recept, i když si moc jistá nejsem, ale strašně mě to láká. No a někdy si vyberu recept spíše z momentálního popudu a dost se bojím, jak to dopadne. Tady jsem se bála hlavně kvůli tomu fenyklu. V obchodě vypadal dobře, nadšeně jsem koupila dvě bulvy, k tomu čerstvé klobásky, přišla jsem domů, přičichla k fenyklu...a začala uvažovat o tom, že jedna bulva bude stačit.
Pro neznalé: fenykl má hlavně zasyrova výraznou anýzovou chuť a pokud zrovna nemilujete lékořici, nejspíš nebudete milovat ani fenykl. Vařením se tahle výrazná chuť tupí, takže je možné, že fenykl bude schopen pozřít i ten, v kom lékořice vzbuzuje odpor - což jsem do jisté míry i já.
A jak to celé dopadlo? Moc jsme si pochutnali. Druhý kus fenyklu jsem o několik dní později zpracovala do rizota a také to nebylo špatné.

Na 4 nepříliš velké porce:
400g čerstvých vepřových klobásek (4 ks), 200g francouzské zelené čočky (puy) (nebo předem namočené normální zelené čočky), 2 velké cibule, 1 fenykl, hrst zelené petrželky, olivový olej, sůl, pepř, lžička sušené majoránky, 2 stroužky česneku, 400 ml zeleninového vývaru

Cibuli nakrájejte na půlkolečka, fenykl na podobně velké kusy. Na oleji opékejte nejprve samotnou cibuli, po pěti minutách přidejte fenykl a klobásky. Nechte klobásky ze všech stran opéct, pak přilijte vývar, čočku, přiklopte pokličkou, přiveďte k varu, pak ztlumte a pomalu duste tak půl hodinky, dokud čočka nezměkne. Ke konci přidejte majoránku, drcený česnek, osolte a opepřete. Na závěr ještě můžete přihodit nasekanou petrželku.

Žádné komentáře:

Okomentovat