neděle 16. července 2017

Klasický cheesecake s třešňovým přelivem

Když mě maminka (která normálně sama nic nepeče, natož dorty) poprosila, abych vyzvedla novou dortovou formu, nijak jsem neprotestovala. Netušila jsem, že tuhle nevinnou žádost bude následovat přání, že bych tu formu třeba mohla rovnou vyzkoušet a podělit se o výsledek. Ale jelikož ráda peču, byla jsem vlastně ráda, že mám ospravedlnění k tvorbě dalšího dortu, i když nikdo nic neslaví. Přislíbila jsem tedy jeden malý cheesecake.
Cheesecaky mám moc ráda. Cítím z nich nádech Ameriky, kde jsem kdysi strávila pár hezkých měsíců. Fascinuje mě, že z něčeho tak nepravděpodobného jako krémový sýr jde vyrobit výborný sladký dort. A navíc, jejich pečení je oproti klasickým patrovým dortům hračka. Zvlášť pokud se spokojíte s nedokonalým, popraskaným, případně lehce zčernalým výtvorem, nebo pokud jste připraveni tyto kosmetické vady nějak efektivně zamaskovat. Inspirací vám budiž můj třešňový přeliv.

Tento konkrétní cheesecake naleznete na známém blogu Smitten kitchen pod názvem New York cheesecake. Dortík jsem z jeho lehce megalomanských rozměrů trochu zmenšila a zdomácněla. 
Na 1 dort o průměru 20cm
Korpus:160g sušenek (já použila světlé bebe + lotus, výborná kombinace), 85g másla, 40g cukru.
Náplň: 360g krémového sýra typu Philadelphia (já měla sýr ve vaničce značky Billa), 250g měkkého tvarohu (můj byl v kostce, ale tučný ve vaničce by určitě fungoval taky), 1 lžíce hladké mouky, 4 vejce, 1 lžička vanilkového extraktu, strouhaná kůra z jednoho citronu (já místo pravých citronů používám Dr Oetkera), 4 lzice cukru
Třešňový přeliv: 300g vypeckovaných třešní nebo višní (čerstvých / mražených), 100ml vody, 1 lžíce kukuřičného škrobu, šťáva z jednoho citrónu, 30g cukru (či podle kyselosti vašeho ovoce)

Sušenky rozmixujte na jemnou drť, smíchejte s rozpuštěným máslem a trochou cukru a pokryjte jimi dno i boky máslem vymazané dortové formy - sušenky k formě přimáčkněte např. lžící, aby vznikla pevná krusta. Tu můžete dát ještě zpevnit na chvíli do mrazáku. Troubu předehřejte na 220 stupňů.

Na krém nejprve dobře promíchejte (ručně nebo na pomalé otáčky mixéru) sýr, tvaroh, mouku, cukr a citronovou kůru. Přidejte vanilku a poté po jednom zašlehejte vejce. Měla by vzniknout hladká, nehrudkovitá, nepříliš tekutá směs. Tu naneste na připravený korpus. Pokud se vše povede, směs bude sahat zhruba k okrajům sušenkové směsi.

Dort dejte do předehřáté trouby a pečte asi 15 minut, cheesecake by měl trochu zvětšit svůj objem. Pak ztlumte teplotu na 140 stupňů a dopékejte ještě cca 50 minut. Chytré rady říkají, že hotový cheesecake se má uprostřed chvět jako želé. Jak to vypadá, vám neobjastním, každopádně můj výtvor byl zhruba po hodině pečení upečen dobře. Zároveň i přes následování triků s rozdílnými teplotami a ručním mícháním surovin ošklivě popraskal. Pokud se vám to stane taky, nezoufejte, pořád může být chuťově výborný.

Třešňovou směs připravíte smícháním všech ingrediencí. V malém hrnci přiveďte směs k varu a pak vařte ještě asi dvě minuty, aby trochu zhoustla.

Zchladlý cheesecake vyndejte z formy a pokryjte třešňovou směsí (tohle je činnost vhodná i pro děti a další pomocníky, mojí maminku to velmi bavilo). Uchovávejte v ledničce, před podáváním můžete nechat chvíli při pokojové teplotě, ale chutná dobře i zcela vychlazený.

Žádné komentáře:

Okomentovat