neděle 9. července 2017

Meruňkové koláčky

Jeden můj kolega z legrace prohlásil, že když budeme v práci v pátek po svátcích sami dva, mohli bychom místo ranního meetingu snídat koláčky. Já si to zapamatovala a upekla koláčky. V práci jsme nakonec byli tři, oba kolegové snědli po dvou a vypadali docela spokojeně. Já byla taky spokojená, moc mě těší, když občas někomu dokážu udělat radost. A pokud zdrojem té radosti může být tak obyčejná a relaxační činnost jako pečení, tím líp.
Mimochodem, tohle bylo poprvé, kdy jsem pekla koláč obráceně a nedopadlo to katastrofou ve smyslu nepovedeného obracení zpátky. V čem spočívá ten trik, nevím. Snad že tyhle koláčky byly menší, a tak s nimi šlo dobře manipulovat.

Na 6 koláčků:
1 rozválené listové těsto (cca 275g), 10 meruněk, 100g másla, 100g rozemletých ořechů (mandle, kešu...), 1 vejce, 40g krupicového cukru

Změklé máslo, ořechy, vejce a 20g cukru promíchejte v misce. Meruňky nakrájejte na tenké měsíčky. Z těsta vykrojte 6 koleček (s pomocí misky vhodného rozměru). Ze zbytku těsta můžete vytvořit nějaký patvar a upéct ho taky. Každé kolečko potřete ořechovou směsí a poklaďte meruňkami jako na obrázku.

Troubu předehřejte na 200 stupňů a vložte připravené koláčky položené na pečicím papíru. Pečte deset minut. Pak koláčky vyndejte, posypte zbylým cukrem a opatrně obraťte meruňkami dolů - Apetit doporučuje vše přiklopit dalším archem pečicího papíru a použít další plech na pečení. Já jsem raději koláčky obracela po jednom vždy se čtverečkem pečicího papíru a šlo to docela hezky. Také může pomoci, když chvíli počkáte, koláčky trochu zchladnou a zpevní se.

Po otočení pečte dalších 10 - 15 minut. V ideálním případě meruňky trochu zkaramelizují, ale i pokud tohle nenastane, budete mít docela fajn dezert.

Žádné komentáře:

Okomentovat