neděle 24. února 2019

Rychlé snídaňové lívanečky


Počítala jsem, kolik receptů na lívanečky se nachází na mém blogu, a k mému velkému překvapení jsem zjistila, že nula. Vůbec to neodpovídá mému snídaňovému lívanečkovému repertoáru - je třeba to napravit.
Tyhle lívance jsou vhodné pro chvíle, kdy se ráno probudíte s chutí na lívanečky a potřebuje recept, který vám zajistí, že lívanečky jsou do deseti minut na stole. No, dvakrát deseti minut, spíš, ale i tak - minimum úsilí, minimum surovin, pěkné nadýchané lívanečky.
Pak už stačí jen nakupit čtyři na sebe (normálně to nedělám, ale po zhlédnutí pár cizích blogů, které jako by soupeřily o to, kdo jich na sebe dá nejvíc, jsem této módní vlně nějak podlehla...), navrch dát něco krémového (vanilkový tvaroh s rozinkami), ozdobit něčím barevným a ovocným (hrozny) a zalít něčím sladkým a voňavým (javorový sirup). Dobré ráno. :)
(Florentýna, od které byl recept převzat, jim říká Vyprošťovací. Ale u mě doma nikdo žádné vyprošťování nepotřebuje.)

Na lívanečky pro dva (10 ks)
125g hladké mouky, čtvrt sáčku prášku do pečiva, 15g másla, 75g bílého jogurtu, 175ml mléka, 1 vejce, olej na smažení

Mouku smíchejte s práškem do pečiva.
Máslo rozpusťte a smíchejte s mlékem, vejcem a jogurtem. Tuto směs nalijte k mouce a krátce promíchejte.
Lívanečky smažte na pánvi lehce potřené olejem - počkejte, než se na nich začnou objevovat bubliny, pak opatrně obraťte a opékejte ještě tak minutku. Když se vše povede, získáte pěkně zlaté nadýchané krasavce.
Návod, co s nimi dál, jsem pro vás sepsala výše, ale klidně si vymyslete vlastní postup. Dobré ráno.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat