sobota 2. března 2019

Jeruzalémské plněné papriky


Jak se nejlépe zachovat, když vám někdo věnuje kuchařku? No přece mu z ní něco uvařit... Já asi dělám něco špatně, jelikož kuchařek jako dar už jsem pár pořídila, ale pokud jsem z nich něco ochutnala, uvařit jsem to musela sama...Tentokrát jsem byla obdarována já, a to kuchařkou Jeruzalém od mistra Ottolengiho. Zdá se, že kuchařka je to opravdu povedená - vše, co jsem ochutnala, mě nadchlo, stejně tak na internetu je vystaveno množství nadšených recenzí. Jedinou komplikací zůstává běžný výskyt méně běžných, snad až exotických přísad.
Pro návštěvu bratra u mě doma jsem se rozhodla vyzkoušet plněné papriky doplněné kedlubnovým salátem. Pevně jsem doufala, že bratrův chladný vztah k tepelně upraveným paprikovým luskům už pominul, a že se mu po tradičních plněných paprikách po česku, mistrně připravovaných našim tatínkem, nebude stýskat. Zdá se, že to vyšlo - jídlo bylo pochváleno, a to včetně kedlubnového salátu. A kdyby tohle bratříček uvařil pro mě, také ho pochválím. :)
Na závěr jen jedno drobné varování - papriky jsou výborné a svěží jídlo, jehož příprava vás ale může spíš vyčerpat. A kromě toho, potřebujete opravdu, ale opravdu velkou pánev (a nebo víc menších...). Můj recept již obsahuje drobné odchylky od originálu, původní jeruzalémskou verzi hledejte v knize.

Pro 4 osoby:
8 sladkých podlouhlých paprik, 2 rajčata, 1 větší cibule, 500ml zeleninového nebo kuřecího vývaru

Dovnitř: 140g rýže (já vařila z kulatozrnné), 400g mletého hovězího masa, 1 a půl lžíce směsi koření baharat, půl lžičky mletého kardamomu, 2 lžíce olivového oleje, 1 velká cibule, směs čerstvých bylinek (dohromady cca 6 lžic): petrželka, máta, kopr, 1 a půl lžičky cukru, sůl a pepř

Rýži vařte ve větším množství osolené vody 4 minuty. (Tohle prý lze vynechat, ale já jsem to nechtěla riskovat.)
V pánvi opražte nasucho všechno koření, přidejte olivový olej a cibuli na kostičky a opékejte, aby cibule změkla a lehce zezlátla. Opečenou cibuli a všechny další přísady na náplň dejte do velké mísy a dobře rukama promíchejte.

Každou papriku nařízněte podélně po celé délce. Poté z ní vyndejte všechna semínka (má nejméně oblíbená část postupu, dá to práci a semínka jsou všude). Každou papriku naplňte směsí.

Do velké pánve na dno poskládejte plátky rajčat a cibule. Na to položte papriky otvorem nahoru - můžou být na sebe namačkané, hlavně ať se vejdou - a zalijte vývarem tak, aby papričky vyčnívaly kus nad hladinu. Ještě lehce osolte a opepřete, pánev přiklopte víkem a duste na velmi mírném ohni 1 hodinu. Poté by paprikové lusky měly být měkké a náplň uvařená.

Před podáváním nechte trochu vychladnout. Mně to chutná jen tak samotné, ale klidně si k tomu vymyslete nějakou přílohu - doporučuji kedlubnový či jiný salát.

Baharat - směs koření:
1 lžička černého pepře, 1 lžička mletého koriandru, 1 lžička skořice, půl lžičky hřebíčku, půl lžičky nového koření, 2 lžičky římského kmínu, půl lžičky mletého kardamomu, půlka muškátového oříšku, nastrouhaného

Koření vcelku podrťte a smíchejte dohromady s ostatním mletým kořením.

Žádné komentáře:

Okomentovat